Ostatnia aktualizacja 23 października, 2014 2:03 PM
gru 03, 2013 Patryk Szmidt Nowości 0
W czwartek w Instytucie Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej na Uniwersytecie Wrocławskim, odbyła się jedna z największych konferencji poświęconych mediom społecznościowym – Social Media Day Poland. W tym roku tematem przewodnim był POP, a dokładniej budowanie popularności w mediach społecznościowych. Z roku na rok impreza cieszy się coraz większą popularnością, zarówno wśród ludzi pracujących w szeroko rozumianej branży komunikacji, jak i studentów zainteresowanych tą tematyką. Tym razem frekwencja przeszła chyba najśmielsze oczekiwania samych organizatorów. Nie ma co się dziwić bo wystąpienia takich osób jak: Michał Sadowski, Monika Czaplicka, Marta Soja, czy choćby Natalia Siwiec, to pewna pękająca sala w szwach.
Tegoroczną konferencję poprowadził bloger Paweł Bielecki, który znakomicie wpasował się w klimat POP. Podczas zapowiedzi prelegentów, Paweł zaskakiwał kolejnymi nowymi przebraniami.
Jako pierwsi wystąpili chłopaki z Pyta.pl. Od razu było widać, że niezłe z nich wariaty. Już na starcie zadbali o pozytywną aurę wystąpienia. Opowiedzieli o początku swojej przygody z vblogiem, jak i związaną z nim możliwością zarobku. uczestników do stworzenia własnego vbloga na oryginalnym i własnym patencie mówiąc, że pieniędzy dużych nie ma ale jest dużo zabawy.
Kolejną prezentację przedstawiła Marta Soja z Lemon Sky, która opowiedziała o pracy przy strategii działań na Facebooku dla marki Orange. Marta zdradziła, że praca w social media to szukanie kontentu 24h przez 7 dni w tygodniu oraz, że Serce i Rozum to efekt ciężkiej pracy kilku osób, które stale szukają nowych inspiracji. Podkreśliła również wagę real time marketingu, jeden z elementów sukcesu tej marki.
Trzecie wystąpienie należało do rzecznika prasowego Play – Marcina Gruszki. Marcin opowiedział o tym jak powstawała kampania Play z blondynką oraz gościem w okularach i celebrytami w roli głównej. Jak zapewniał, celebryci na planie filmowym mają wiele swobody oraz realny wpływ na tworzony przekaz reklamowy.
Na koniec pierwszej części wystąpił Mariusz Pełchaty również z Lemon Sky. Zaprezentował on krótki film case study pokazujący realizację kampanii dla Tesco. Kampania polegała na stworzeniem kilkumetrowej platformy cyfrowej, która przypominała walla Facebooka. Każdy z chętnych mógł zrobić sobie zdjęcie z cyfrowymi postaciami Henia i Halinki z reklam Tesco, które następnie były publikowane na stworzonej platformie. Mariusz podkreślał, że bardzo ważne jest dzisiaj wyznaczanie nowych celów dla marki w mediach społecznościowych.
Po przerwie mogliśmy posłuchać Michała Sadowskiego, który świeżo wrócił z pobytu w Stanach Zjednoczonych. Zainspirowany tamtejszym podejściem do biznesu wspomniał, że ludzie w USA chętnie dzielą się swoimi pomysłami biznesowymi z innymi i wychodzi im to na dobre. Zachęcał do podobnego podejścia w Polsce. Usłyszeliśmy także kilka istotnych rad podczas budowania własnego wizerunku w sieci. Przede wszystkim, że trzeba wyróżnienia się żeby zostać zauważonym i dążyć do postawionego celu. Dla przykładu powiedział, że Brand24 jest tylko zbiorem nudnych słupków i wykresów, z których udało się zrobić ciekawy wizerunkowo produkt. Po wystąpieniu Michała na usta cisnęły się słowa Steva Jobsa “Think Different”.
Kolejnym gościem został amerykan Christian A. Dumais. To człowiek, który zyskał popularność „krzyczą” do ludzi na Twitterze (pisze drukowanymi literami). Christian opowiedział jak zdobył popularności na twitterze. Zdradził, że krótkie i treściwe wpisy są najbardziej efektywne. Pokazał również, jak dobrze zrobić prezentację.
W połowie drugiej części nadszedł czas na Natalię Siwiec. Jej wystąpienie budziło wiele kontrowersji. Ludzie dziwili się, że w ogóle została zaproszona. Czy słusznie? Chyba nie. Natalia pokazała, że media społecznościowe uwielbiają szybkie i sensacyjne tematy, które rozchodzą się z prędkością mb/s. Okazało się (co chyba nie jest nowością), że dupa i cycki sprzedają się znakomicie w internecie. Przy pomocy odpowiednich narzędzi można zbudować zacne grono widzów, a Natalia jest tego żywym przykładem.
Po Natalii zobaczyliśmy Tomasza Zawiślaka, który prowadzi fanpage Roberta Lewandowskiego oraz jak się okazało na konferencji również Wojciecha Szczęsnego. Opowiedział on o swojej drodze do sukcesu oraz jak udało mu się uzyskać większą ilość fanów od Serca i Rozumu.
Jako ostatnia wystąpiła Monika Czaplicka. Usłyszeliśmy od niej o kryzysach w mediach społecznościowych związanych z celebrytami. Przestrzegła przed zwracaniem uwagi na to jak piszemy w social media. Przy okazji warto wspomnieć, że wszyła właśnie książka Moniki pt. „Zarządzanie Kryzysem w Socia Media”. Obowiązkowa pozycja dla każdego zainteresowanego SM.
Social Media Day Poland 2013 to z pewnością kolejna udana impreza. Widać, że jest progres, i to cieszy. Mam jednak nadzieję, że w przyszłym roku organizatorzy zwrócą szczególną uwagę na coraz większe zainteresowanie wydarzeniem i kurczącą się ilość miejsc w sali. Ciekaw jestem jakie tematy zostaną poruszone w przyszłym rok, tym bardziej, że rzeczywistość mediów społecznościowych zmienia się diametralnie szybko. Może wy macie jakiś pomysł na kolejną edycję? Jest ktoś kogo szczególnie chcielibyście zobaczyć i wysłuchać?
mar 12, 2014 0
sty 24, 2014 0
sty 24, 2014 0
sty 24, 2014 0
sty 16, 2014 0