Ostatnia aktualizacja 23 października, 2014 2:03 PM
kw. 30, 2014 Natalia Gawrońska Instagram, Nowości 0
Instagram wypracowuje średnio 58 razy więcej zaangażowania niż Facebook – tak wynika z badań Forrestera. Do raportu wykorzystano 2500 profili marek i trzy miliony wygenerowanych interakcji.
Z analizy porównawczej wynika, że na każdy milion posiadanych fanów na Facebooku, post generuje około 700 polubień, komentarzy, udostępnień. Twitter wypada w tym porównaniu słabiutko: post ma tylko 300 dodań do ulubionych, retweetów oraz odpowiedzi. Zapewne to jest powiązane z faktem, że Twitter coraz bardziej robi się agregatem linków, a firmy nie zawsze wiedzą, że zaangażowanie w tym medium wymaga czasu i odpowiedzi dyskutantom – a nie tylko wrzucenia linka.
Podawanym przykładem porównania Instagrama i innych mediów społecznościowych jest wideo Red Bulla ze snowboardem. Po kilku dniach, spośród 43 milionów fanów na Facebooku, kreację polubiło 2600 osób (0,006% całości), a wśród 1,2 miliona śledzących na Instagramie, 36.000 osób wykonało interakcję (3%).
Zdaniem analityków, marki są silniejsze na Instagramie, ponieważ ich jest tam mało. Łatwiej o przebicie – zwłaszcza, jeśli się prowadzi intensywną komunikację. Nie wiadomo, co się stanie, gdy marek przybędzie, albo gdy zmienią się reguły serwisu. Ponadto na Facebooku istnieje edge rank, więc to, że ktoś jest fanem danego profilu, nie oznacza, że w strumieniu pokażą się tej osobie wszystkie posty danej firmy.
Na Facebooku też kiedyś był raj, a teraz za wszystko trzeba płacić ciężko wykrojone z budżetu reklamowego dolary i peeleny.
mar 12, 2014 0
sty 24, 2014 0
sty 24, 2014 0
sty 24, 2014 0
sty 16, 2014 0