Ostatnia aktualizacja 23 października, 2014 2:03 PM
lip 04, 2014 Natalia Grodecka Nowości, Twitter 0
Zazwyczaj używamy Twittera, aby nadrobić newsy, podzielić się ze znajomymi naszą opinią czy wstawić jakiś żart – ale czy możecie sobie wyobrazić zakupy w 140 znakach?!
Wszystko zaczęło się w styczniu, kiedy serwis Recode odkrył makiety stworzone przez aplikację zakupową Fancy. Zawierały one sposoby i pomysły na połączenie e-commerce i Twittera, jednak serwis nie uruchomił wtedy możliwości robienia zakupów poprzez tweety. Czy teraz będzie inaczej?
W ciągu ostatnich kilku dni na Twitterze pojawiła się seria wpisów, w których pod produktem umieszczony został przycisk „Buy now”. Wszystkie prezentowane w tweetach rzeczy, pochodzą ze wspomnianej wcześniej aplikacji Fancy. Przycisk ten pojawił się tylko na telefonach komórkowych, nie ma go na razie w wersji internetowej serwisu.
Wydaje się, że Fancy nieprzypadkowo upubliczniło kolejny eksperyment z działki e-commerce Twittera. Serwis znany jest z testowania usług, które ma zamiar wdrożyć. Pierwsze próby wykorzystania opcji „Buy now” są coraz bardziej widoczne, ale czy to oznacza, że zostaną one wprowadzone w życie? Nigdy nic nie wiadomo, zwłaszcza, że żadna z tych firm nie reaguje na prośbę o komentarz.
Warto podkreślić, że to nie jest pierwszy raz, kiedy portale społecznościowe próbują swoich sił w social shoppingu. Pamiętacie nieudaną usługę Facebook Gifts? Możliwość zakupu na portalu prezentu dla znajomych, którzy mają w danym dniu urodziny, okazała się wielką porażką.
To również nie jest jedyny wysiłek Twittera w e-commerce. W maju tego roku doszedł on do porozumienia z amerykańskim gigantem – firmą Amazon, dzięki czemu użytkownicy mogli poprzez tweety dodawać produkty bezpośrednio do swoich koszyków. Przycisk „Buy now” idzie o krok dalej, ponieważ umożliwia bezpośredni zakup i dokonanie płatności poprzez tweeta.
Przycisk „Buy now” ma ogromny potencjał, ponieważ zachęca ludzi do dokonywania zakupów impulsywnych podczas przeglądania swoich kanałów społecznych. To również nowe źródło przychodów dla Twittera.
Czy Twitter ułatwi nam życie poprzez wprowadzenie tweet-zakupów? Pewnie wkrótce się o tym przekonamy. Na razie eksperyment daje nam wgląd w przyszłość rozwoju e-commerce i sieci społecznościowych. Jak widać jesteśmy coraz bliżej czasów, w których konsument w przeciągu kilku sekund będzie mógł zaopatrzyć się w cokolwiek, co przyciągnie jego uwagę.
Źródło: mashable.com
mar 12, 2014 0
sty 24, 2014 0
sty 24, 2014 0
sty 24, 2014 0
sty 16, 2014 0