Ostatnia aktualizacja 23 października, 2014 2:03 PM
lis 18, 2013 Patryk Szmidt Nowości, Youtube 1
Reklama za darmo? Kompletnie za darmo? Gdzie tu jest haczyk, albo tekst małym drukiem? Nie ma! Tym razem jest to całkowita opcja za free o nazwie Fan Finder.
A więc czym jest ten “fanów znalazca”? Jest to darmowa reklama kanału w formie TrueView, czyli krótkich spotów, przeważnie 15 i 30 sekundowych. Reklama trafia do widza, który aktualnie ogląda jeden z filmów danego kanału lub podobnego. W chwili obecnej nie ma wpływu na dokładne stargetowanie wideo do odbiorcy. YouTube sam wybiera komu zostanie wyświetlone obraz. Bez obawy. Na pewno wizytówka kanału o gotowaniu, nie będzie pokazywana fanom sportów ekstremalnych. Chociaż pewności nie ma :). Przy pomocy Fan Findera, YouTube chce pomóc w zdobyciu większej ilości subskrybentów właścicielom kanałów.
Żeby skorzystać z Fan Findera trzeba zacząć od stworzenia trailera własnego kanału. Ważne jest żeby od pierwszej sekundy obraz był interesujący dla widza. W przeciwnym razie po 5 sekundach reklama może zostać przełączona. Oglądający ma kontrolę nad wyświetlanym obrazem i w każdym momencie za sprawą jednego kliknięcia, może zrezygnować z reklamy. Takie rozwiązanie ma bardzo pozytywny wpływ na tworzone wizytówki przez właścicieli kanałów, ponieważ muszą oni wykazać się większą dawką kreatywności w tworzonym przekazie. Już teraz widać, że reklamy marek, które wyświetlane są na YouTube cechują się większą pomysłowością od tych oglądanych w mediach mainstreamowych.
Zanim zaczniemy tworzyć własną wizytówkę, warto zapoznać się z kilkoma poradami, które mogą pomóc w zwiększeniu ilości subskrybentów:
1. Krótko, zwięźle i na temat. Po upływie 5 sekund widz ma możliwość wyłączenia reklamy, dlatego od pierwszej sekundy musi być ciekawa.
2. Dostosuj przekaz do swojego kanału. Pamiętaj, że reklama musi być spójna z treścią, którą udostępniasz na swoim kanale.
3. Powiedz widzowi dlaczego akurat Ciebie ma subskrybować.
4. W reklamie podkreślaj, jakie treści będziesz przekazywał. Podpowiedź, co trzeba zrobić żeby być na bieżąco.
5. Upewnij się, że branding kanału jest spójny z twoim przekazem. Widzowi będzie łatwiej zapamiętać twój kanał.
Zobacz, jak robią to inni:
Źródło: www.youtube.com, www.tubefilter.com
mar 12, 2014 0
sty 24, 2014 0
sty 24, 2014 0
sty 24, 2014 0
sty 16, 2014 0
Nie wyłapalem tej opcji.Naprawdę fajna możliwość aby w jakimś stopniu wypromować kanał,zwiększyć ilość subskrypcji.I jest to opłacalne dla każdej strony.I dla właściclela kanału i dla YouTube 🙂