Ostatnia aktualizacja 23 października, 2014 2:03 PM
cze 03, 2014 Natalia Gawrońska Nowości, Youtube 0
Wzrasta znaczenie YouTube jako marketingowego sposobu dotarcia z treścią do odbiorcy. Czy wiecie, jak się poruszać w tym serwisie? Raczej należy wystrzegać się montaży wielogodzinnych filmów. No, chyba że nakręciliśmy sequel „Titanica”. Największym zainteresowaniem cieszą się klipy o długości od 30 do 60 sekund. Można w nich zawrzeć więcej niż w klasycznej reklamie telewizyjnej. Jest czas na zbudowanie tła i narracji, zanim przejdziemy bezpośrednio do naszego głównego celu.
Warto zauważyć zainteresowanie dla filmów w kategorii 5-10 minut. Znajdą się tam głównie tutoriale z dziedziny informatyki czy usług, bo człowiek w poszukiwaniu rozwiązania problemu jest w stanie poświęcić 10 minut. Produkując tak długi klip należy zwrócić uwagę na montaż i podział scen oraz sekwencji. Ludzka atencja jest dość krótka, więc wymaga zmiany bodźców, aby mogła zostać utrzymana.
Spójrzmy na niski wskaźnik wyświetleń dla klipów trwających poniżej pół minuty. Widzowie mogą pomyśleć, że jeśli ktoś przygotowuje tak krótki materiał, to nie ma nic ważnego do przekazania. Szczególnie mało popularne są produkcje krótsze niż 15 sekund. Klikanie się nie kalkukuje, bo więcej wysiłku kosztuje nas nakierowanie myszy czy potencjalne wysłuchanie ryku z dodatkowej youtube’owej reklamy, którą następnie jeszcze raz trzeba kliknąć i wyłączyć. Według badań, najlepiej sobie w tej kategorii radzi branża mody.
Kanał YouTube jest najlepszym źródłem promocji dla artystów i kinematografów. Z analizy treści wpisywanej w wyszukiwarkę YouTube, ludzie chętnie szukają trailerów i nowości. Hmm, czyli może największy sukces osiągniemy kręcąc trailer sequelu „Titanica”? 🙂 Zauważcie popularność frazy „commercial”. Niby reklamy w telewizji wszystkich nudzą, w kinowych multipleksach strasznie irytują, a w internecie są jednak pożądane!
Źródło: http://www.socialbakers.com/blog/2190-youtube-for-smart-social-marketers
mar 12, 2014 0
sty 24, 2014 0
sty 24, 2014 0
sty 24, 2014 0
sty 16, 2014 0