Ostatnia aktualizacja 23 października, 2014 2:03 PM
kw. 10, 2014 Anna Woźniak Instagram, Nowości 0
Instagram najważniejszym portalem społecznościowym dla nastolatków? Z badania przeprowadzonego przez agencję Piper Jaffray wynika, że najistotniejszą dla młodych ludzi społecznościówką jest właśnie Instagram, który wiosną przegonił zarówno Facebooka jak i Twittera, w tej grupie docelowej. Badanie przeprowadzono na próbie 7 500 nastolatków, których średnia wieku wynosiła 16 lat i 4 miesiące
Dla porównania jesienią 2013 pierwsze miejsce w rankingu młodzieży zajmował Twitter, tuż za nim, niemal na równej pozycji lokowały się Facebook i Instagram. Facebook wyraźnie królował rok temu, wiosną 2013, za nim plasował się Twitter i dopiero na trzeciej pozycji, z aż połową miłośników mniej Instagram. Badania te pokazują, że w ciągu ostatniego roku Facebook systematycznie traci uznanie wśród młodzieży. Dlaczego? Znudził się nastolatkom. Zniechęcenie wywołuje to, że jest na nim coraz więcej dorosłych. Więcej o przyczynach możecie przeczytać w naszym poprzednim artykule.
Zgodnie z badaniami, które zostały przeprowadzone w Wielkiej Brytanii, Turcji, Brazylii, Chinach, we Włoszech, w Indiach oraz Trynidadzie przez brytyjskich antropologów, najwięcej nastoletnich uciekinierów z Facebooka pochodzi z Wielkiej Brytanii. Mają oni średnio od 16 do 18 lat. Pod koniec ubiegłego roku najmłodsi użytkownicy Facebooka byli jednocześnie grupą najmniej aktywną. Jako najczęstszą przyczynę takiego stanu rzeczy podawali kontrolę dorosłych, rodziców oraz nauczycieli, którzy monitorują ich aktywność na portalu. Z drugiej strony pojawiają się głosy starszych użytkowników, których irytuje działalność nastolatków na FB.
Pokolenie 2.0 skarży się także, że na Facebooku za dużo czasu tracą na czytanie postów. Wybierają więc portale, na których komunikaty ograniczone są do absolutnego minimum (Twitter), albo gdzie można coś szybko powiedzieć zamiast pisać (YouTube), lub gdzie główną rolę odgrywa oglądanie obrazków (Instagram).
Obrazki mają większą moc wyzwalania emocji niż status na Facebooku. Oddziaływanie na emocjach przy pomocy zdjęć jest łatwiejsze niż za pomocą tekstu. Zauważają to marki, które właśnie za pomocą Instagrama chcą dotrzeć do najmłodszych odbiorców, uważając go za „medium młodych”.
Jeśli zmiany będą się postępować, Facebook dalej pozostanie ważną platformą dla marek. Będą mogli oni lepiej docierać za jego pomocą do swoich dorosłych, zarabiających klientów. Natomiast za pomocą Instagrama trafią do młodzieży. Na Instagramie będą mogły lepiej działać marki skierowane bezpośrednio do osób młodych. Ciekawe, czy sytuację tę przewidział Mark Zuckerberg i dlatego wykupił Instagram. Młodzież, która ucieka z Facebooka na Instagram, dalej pozostaje pod jego skrzydłami.
źródła:
http://allfacebook.com/piper-jaffray-study-instagram-teens_b130760
mar 12, 2014 0
sty 24, 2014 0
sty 24, 2014 0
sty 24, 2014 0
sty 16, 2014 0