Ostatnia aktualizacja 23 października, 2014 2:03 PM
lis 01, 2013 Pigułka Expert, Nowości 0
Wiele osób o nich słyszało, ale zwykle wie o nich tyle, że istnieją i są płatne. Niewiele z nich jednak kiedykolwiek z nich korzystało, a zamiast tego na swoich fanpage’ach organizowało konkursy na Osi Czasu, bo „one są za darmo”. Chcąc być zauważonym na Facebooku w tym momencie nie masz już inne możliwości niż tworzyć mocno viralowy content lub po prostu korzystać z adsów, nawet w wymiarze 10zł dziennie. Załóżmy, że chcesz skorzystać z Facebook Ads. Czego unikać, jakich błędów nie popełniać?
1. Nigdy nie korzystaj z przycisku „Promuj”.
Tak, Facebook wyświetla Ci go pod każdym postem i w panelu administratora gdzie tylko się da. Korzystając z niego klikasz dwa przyciski, wybierasz budżet i… tracisz pieniądze. Nikt nie wymaga żebyś był ekspertem, jednak skorzystanie z „Utwórz reklamę” (w menu Twojego konta) sprawia, że możesz wybrać odpowiedni cel, jaki ma spełnić reklama i skierować reklamę na osoby, które faktycznie Cię interesują, określić model płatności (kliknięcia/wyświetlenia) oraz stawkę. Jeżeli posiedzisz nad kreacją 30 minut, pomyślisz do kogo chcesz trafić – za budżet, który wydałbyś poprzez przycisk „Promuj” możesz osiągnąć o wiele lepsze wyniki.
2. Pomyśl kto ma być odbiorcą.
Tworząc reklamę zawsze określ jak najdokładniej swoich odbiorców. Oczywiście na tyle na ile umiesz, jednak nie zaszkodzi chwilę się zastanowić – im lepiej stargetujesz reklamę tym większa szansa, że kliknie w Twoją reklamę/polubi Twój fanpage/zainteresuje się Twoją firmą. W ten sposób za ten sam budżet uzyskasz więcej – a przecież wszyscy chcemy, by osiągnąć jak najlepsze efekty jak najmniejszym kosztem.
3.Ustaw odpowiedni budżet
Nie musisz wydawać od razu tysiąca złotych. Jeżeli sam tworzysz adsy, zacznij od małych budżetów – powiedzmy 10-15zł dziennie. Sprawdzaj wyniki reklamy co dwa-trzy dni, jeżeli koszty są wysokie albo efekty niezbyt zadowalające, postaraj się inaczej stargetować reklamy lub stworzyć nowe, z inną, bardziej angażującą treścią.
4. Bądź cierpliwy
Optymalizuj reklamy cierpliwie – w końcu znajdziesz grupę, która sprawi, że przy minimalnych kosztach osiągniesz maksymalne efekty. Nie tylko na fanpage’u – nie zapominaj, że w social media chodzi przede wszystkim o efekty widoczne dla księgowej i twojego portfela.
Jeżeli masz pytania odnośnie działania Facebook Ads skorzystaj z FAQ lub zadaj je nam poprzez specjalny formularz.
Autorem wpisu jest Maciej Dziedzic.
mar 12, 2014 0
sty 24, 2014 0
sty 24, 2014 0
sty 24, 2014 0
sty 16, 2014 0