Ostatnia aktualizacja 23 października, 2014 2:03 PM
lut 28, 2014 Pigułka Facebook, Nowości 1
Call to action button to nowa opcja na portalu Facebook przydatna dla reklamodawców oraz administratorów komercyjnych fanpage’y. To proste narzędzie rozszerzy zasięg postów oraz umożliwi zwiększenie interakcyjności publikowanych treści. Pozwoli publiczności na bezpośrednie i szybkie reakcje na posty. Ponadto call to action button może być wykorzystana dla lepszego połączenia pomiędzy różnymi platformami komunikacyjnymi jak strona internetowa, blog, sklep internetowy oraz fanpage.
Same narzędzie przycisku funkcyjnego nie jest niczym nowym. Przyciski Call to action pojawiają np. na blogach („napisz do mnie”, „udostępnij” itp.). Jednak na Facebooku pojawił się po raz pierwszy i to nie tylko dla reklam, ale także dla postów organicznych.
Planowane jest wprowadzenie następujących przycisków:
-kup teraz (shop now)
-dowiedz się więcej (learn more)
-zaloguj się (sign up)
-zarezerwuj (book now)
-pobierz (download)
Po co wprowadzać taką funkcję? Po pierwsze pozwoli ona pobudzić ruch na stronie. Przyciągnie więcej odbiorców i zwiększy ich zaangażowanie. Badania dowodzą, że ludzie chętniej podejmują działanie, gdy są do niego namawiani w sposób bezpośredni. Tego typu przyciski zwiększają liczbę kliknięć, co w zależności od wybranej opcji wiąże się ze zwiększeniem ilości osób zalogowanych, odwiedzających, czy też większej sprzedaży w sklepie internetowym. Przy czym należy pamiętać, że dobrze dobrane zdjęcie dodatkowo zwiększy skuteczność postu.
Opcja call to action dostępna będzie w profilu administratora oraz w managerze reklam. Po wybraniu strony, należy kliknąć utwórz post. Wyświetli się tabela, którą należy wypełnić, aby opublikować post zawierający call to action button. Najciekawsza wydaje się możliwość dodania adresu URL, który po kliknięciu w przycisk funkcyjny przekieruje czytającego na wybraną stronę. Jest to dobry sposób na bezpośrednie przekierowanie użytkowników z fanpage’a na blog lub sklep internetowy. Pozwala to na zwiększenie ruchu i interakcji przy jednoczesnym oszczędzeniu czasu i energii.
Wideoporada o tym, jak tworzyć przyciski:
http://www.youtube.com/watch?v=wXJ_S9EbwYg
Dodanie funkcji call to action button wydaje się być dobrym pomysłem, mającym duży potencjał marketingowy. Ciekawe jest, czy polskie firmy będą z niego korzystać oraz to, w jaki sposób zareagują na niego użytkownicy Facebooka. Czy okaże się facebookowym hitem, czy może podzieli los hashtagów, które na krótko po wprowadzeniu cieszyły się dużą popularnością, a obecnie są używane coraz rzadziej?
Autorem tekstu jest Anna Woźniak.
Źródła:
1. http://www.jonloomer.com/2014/02/10/facebook-call-to-action-buttons/
2. http://allfacebook.com/custom-audiences-websites-apps-call-to-action-buttons_b128716
3. http://www.ducttapemarketing.com/blog/2014/02/17/facebook-call-to-action-buttons/
mar 12, 2014 0
sty 24, 2014 0
sty 24, 2014 0
sty 24, 2014 0
sty 16, 2014 0
Jako dość świeży użytkownik Facebooka funkcja tego przycisku bardzo mnie zaciekawiła a ponieważ utworzyłem też strone firmową na FB to wykorzystam to narzędzie i zobaczę jakie są efekty w dłuższym czasie czyli ok. 6-ciu miesięcy.Myślę że każdy szczeguł ma znaczenie w dobie wysokiej konkurencji.Pozdrawiam.