Ostatnia aktualizacja 23 października, 2014 2:03 PM
sty 24, 2014 Patryk Szmidt Facebook, Nowości 0
Facebook jakiś czas temu wprowadził zmiany w algorytmie, polegające na zwiększeniu zasięgu wyświetlania postów tekstowych, kosztem postów obrazkowych. Jak się okazuje, to nie koniec zmian. Tym razem postanowiono zmienić algorytm w taki sposób, aby to posty z linkami do stron były najlepiej widoczne w News Feedzie.
Powodem zmian są wyniki badań przeprowadzone przez Facebooka. Okazuje się, że posty marek, które zawierają samą treść generują małe zaangażowanie wśród użytkowników. Ogólnie mówiąc chętniej lubimy, bądź komentujemy posty z linkami, które kierują nas do strony. W związku z tym Facebook wprowadził zmiany w algorytmie, które powodują częstsze wyświetlanie takich postów.
Jak się okazuje zmiany nie tylko dotyczą fanpage’y, ale również statusów naszych znajomych. Widząc tekstowe posty chętniej wchodzimy w interakcję oraz sami chętniej komentujemy i publikujemy własne treści. Według badań wprowadzona zmiana może powodować wzrost nowych postów o 9 mln w ciągu dnia.
Facebook od dłuższego czasu zapowiadał prowadzenie prac nad zmianą wyświetlania postów. Na naszym News Feedzie coraz częściej mamy widzieć wartościowe treści. Już teraz widzimy więcej postów publikowanych przez znajomych, a mniej generowanych przez marki Czyżby to był koniec memów i śmiesznych obrazków? Może nastał czas wartościowego contentu?
Źródło: newsroom.fb.com, insidefacebook.com
mar 12, 2014 0
sty 24, 2014 0
sty 24, 2014 0
sty 24, 2014 0
sty 16, 2014 0