Ostatnia aktualizacja 23 października, 2014 2:03 PM
paź 24, 2011 Pigułka Facebook 0
Zastanawialiście się kiedyś dlaczego użytkownicy facebooka zostają fanami jakiejś marki? Czy, aż tak identyfikują się oni ze swoimi dżinsami a właściwie z ich producentem czy może jest jakaś bardziej prozaiczna przyczyna tej więzi? Z odpowiedzią na to pytanie przychodzą nam badania, które w 2010 roku przeprowadził na Amerykanach Chadwick Martin Bailey. Wynika z nich, że większość badanych wiążąc się z daną marką liczy na atrakcyjny rabat lub chce wziąć udział w konkursie z nagrodami. Również Polacy uwielbiają konkursy, zarówno ich uczestnicy jak i organizatorzy. Organizując ciekawe konkursy z nagrodami, możemy zjednać sobie wielu fanów dla naszej marki.
Nie wszyscy jednak wiedzą, że regulamin facebooka stawia szereg wymagań związanych z organizacją konkursów. Przemierzając portal niejednokrotnie zetknąłem się z praktykami polegającymi na zadawaniu pytań konkursowych na ścianie fanpejdża i nagradzaniu prawidłowych odpowiedzi. Widocznie organizatorzy tego typu zabaw nie czytali regulaminu portalu i nie mają nawet pojęcia, że za takie praktyki ich strona może zostać zablokowana i usunięta. Zatem po raz kolejny zauważyć możemy jak ważne jest merytoryczne przygotowanie do prowadzenia kampanii na facebooku.
W chwili obecnej, żeby zorganizować jakikolwiek konkurs, w którym można wygrać nagrodę potrzebujemy na to pisemnej zgody serwisu. Możemy ją otrzymać poprzez przydzielonego nam account executive lub jeżeli takowy nie został nam przydzielony wówczas musimy wypełnić odpowiedni formularz zgłoszeniowy. Wspomnę ponadto, że jakakolwiek forma promocji polegająca na umieszczeniu wpisu na tablicy nie jest akceptowana.
Przeprowadzanie konkursów możliwe jest tylko za pośrednictwem stworzonej w tym celu aplikacji, lub też zorganizować go w osobnej zakładce na profilu publicznym nazywanym także fan pagem. Wiąże się to oczywiście z dodatkowymi kosztami takiej kampanii.
Co zrobić jeżeli nie mamy czasu na tworzenie dodatkowych aplikacji a chcemy na przykład rozdać szybko kilka wejściówek do kina? W takich sytuacjach facebook pozostawił nam otwartą furtkę. Możemy zadać konkursowe pytanie na tablicy fan page’a, z tym że powinniśmy poprosić użytkowników o wysyłanie odpowiedzi pod stworzony w tym celu adres e-mail. Furtka ta jest dosyć powszechnie wykorzystywana przez organizatorów konkursów.
Warto jest dokładnie zapoznać się z regulaminem portalu, zanim przystąpimy do działań promocyjnych lub po prostu zlecić to zadanie Agencji Social Media.
mar 12, 2014 0
sty 24, 2014 0
sty 24, 2014 0
sty 24, 2014 0
sty 16, 2014 0