Ostatnia aktualizacja 23 października, 2014 2:03 PM
wrz 04, 2014 Izabela Norek Basic, Facebook, Nowości 1
O potencjale wirusowym wydarzeń na Facebooku usłyszeli wszyscy, gdy 23-latka stworzyła event na krakowskim Zakrzówku, na który przyszło ponad 22 tysiące osób. Efekt imprezy to kilka zranionych osób, kilkadziesiąt mandatów i grożący wyrok dla pomysłodawczyni. Ta sytuacja idealnie pokazuje, do jak wielu osób możemy dotrzeć, czasami nawet nie zdając sobie sprawy z efektów. W przypadku, gdy impreza jest organizowana przez firmę lub markę, można zastosować się do kilku wskazówek, które pomogą poprawić dotarcie do nowych osób.
Możesz użyć zdjęcie z facebookowej galerii lub dodać nowe. Musi mieć minimum 714 px na 264 px. Dodaj zdjęcie, które będzie mieć wyraziste i przykuwające uwagę kolory. Warto, żeby na okładce eventu znalazła się informacja o nazwie i dacie eventu. Pamiętaj, że tekst nie może przekroczyć 20% grafiki, bo inaczej Facebook może ją zablokować w trakcie promocji wydarzenia. Czy Wasza grafika ma więcej, niż 20% możecie sprawdzić tutaj: https://www.facebook.com/ads/tools/text_overlay.
Nie samymi obrazami człowiek żyje, jak próbuje się nam wmawiać, więc warto zadbać o przejrzysty opis wydarzenia. O takich podstawach jak miejsce, godzina, czy plan wydarzenia już wiecie. Dobrze żeby czytający miał poczucie, że wie po co ma się pojawić na tym wydarzeniu. Dzieje się coś specjalnego? Podkreśl to! Warto dodać też informacje np. wygodnym dojeździe do miejsca. Zaplanowanych punktach gastronomicznych lub ich braku. Gdy mamy już dobry opis wydarzenia, to możesz…
Dodaj informację o evencie na swoim fanpage’u i profilu. Zaproś swoich znajomych, pamiętaj, że została ograniczona liczba osób, które można zaprosić (do ok. 500) i warto zapraszać te osoby, które prawdopodobnie będą zainteresowane wzięciem udziału w wydarzeniu. Poszukaj grup na Facebooku, które mogą być zainteresowane i tam również dodaj informację. Staraj się nie spamować, administratorzy mogą Cię zbanować, jeżeli będziesz nadużywać ich cierpliwości. Poproś osoby, które już biorą udział w imprezie o zapraszanie swoich znajomych.
Możesz promować wydarzenie za pomocą Facebook Ads! Możesz zacząć już od 100 zł, ale warto wydać trochę większą sumę. Pomyśl, że na każdą osobę, która dołączy do eventu wydasz np. 1,5 zł, a ona kupi bilet za 30 zł. Warto? 🙂 Do reklamy wydarzenia warto korzystać z Power Editora, daje możliwość dokładnego określenia, do kogo chcemy kierować swój komunikat.
To, że ktoś kliknął „Wezmę udział”, nie oznacza, że finalnie pojawi się na Twoim wydarzeniu. Co zrobić, żeby jak najwięcej osób się zjawiło z listy na Facebooku? Przypominaj o sobie! Nie wystarczy, że stworzysz wydarzenie miesiąc przed, musisz na bieżąco aktywizować fanów na stronie wydarzenia, tak żeby pamiętali o nim. Dodawaj informacje o samym wydarzeniu (artyści, artykuły o nim itd.), angażuj fanów do dyskusji o nim. Im większe zaangażowanie, tym większa pewność, że ludzie nie zapomną o nim i przyjdą.
Przychodzi Ci do głowy coś, co warto zrobić? Daj znać w komentarzu!
mar 12, 2014 0
sty 24, 2014 0
sty 24, 2014 0
sty 24, 2014 0
sty 16, 2014 0
Ja dodałbym od siebie – rozreklamuj. Fejsik ma moc i to widać, słychać i czuć 🙂