Ostatnia aktualizacja 23 października, 2014 2:03 PM
sty 19, 2012 Pigułka Facebook 0
Kiedy wydaje się, że reklamy nie da się już wcisnąć nigdzie więcej, Facebook znajdzie na to sposób. Udowodnił to, wkraczając do gier w postaci sponsorowanych filmików video.
Ale tym razem to reklama w internecie inna niż wszystkie. I na pewno nie denerwuje użytkowników gier, a nawet jest wyglądana przez nich z niecierpliwością. Powód? Za oglądanie reklam dostaje się zapłatę. Jest to efekt współpracy, jaką portal Zuckerberga nawiązał z firmą Sharethrough , specjalizującą się właśnie w reklamach wideo. Na początek filmiki sponsorowane były do obejrzenia w 350 popularnych aplikacjach i grach – w tym znanych i lubianych grach produkcji CrowdStar, Zynga i Digital Chocolate – później liczba się zwiększyła. Gry tych producentów angażują ogromne ilości użytkowników, tak więc nie trudno się domyślić potencjału takiej promocji na Facebooku.
Oferowanie widzom wynagrodzenia w zamian za oglądanie reklam jest z pewnością świetnym pomysłem na przełamanie naturalnego oporu internautów przed atakującymi ich zewsząd przekazami reklamowymi. I nie chodzi tylko o ten opór, ale nieskuteczność przekazu internetowego , który coraz bardziej irytuje. Pierwszym odruchem większości internautów jest poszukiwanie krzyżyka, który pozwoli nam niechcianą reklamę wyłączyć. Stąd takie komunikaty są wysoce nieskuteczne i nieopłacalne. Facebook sprytnie wykalkulował, że mimo przeznaczenia pewnych nakładów finansowych na opłacanie graczy i tak na tym zyskają – taki przekaz reklamowy jest lepiej kojarzony, a co za tym idzie skuteczny. Zwłaszcza, że kwota zapłaty nie jest horrendalna – to jedynie ok. 10 centów w wirtualnej walucie Facebook Credits. Kwotę tą można zamienić np. na gadżety w grach czy aplikacjach lub zakupy dokonane za pośrednictwem platformy Deals. W wyniku tych działań Facebook nie tylko znacznie korzysta finansowo, ale buduje świadomość jednego ze swoich kluczowych produktów – Facebook Credits, które od lipca zeszłego roku są walutą obowiązującą we wszystkich grach na Facebooku.
mar 12, 2014 0
sty 24, 2014 0
sty 24, 2014 0
sty 24, 2014 0
sty 16, 2014 0