Ostatnia aktualizacja 23 października, 2014 2:03 PM
sty 15, 2014 Patryk Szmidt Facebook, Nowości 0
Z zapowiedzi Facebooka wynika, że format reklam Sponsorowane Historie, niedługo zniknie sprzed oczu użytkowników. Najprawdopodobniej zostanie zastąpiony innym rozwiązaniem.
Możliwość korzystania ze Sponsorowanych Historii ma zakończyć się z dniem 9 kwietnia. Przyczyną takich zmian jest nierentowność z obecnych możliwości reklamowych.
Sponsorowane Historie, to reklamy wyświetlane w środku oraz po prawej stronie newsfeeda. Facebook monitorując nasze działania w serwisie, wyświetla je w postaci reklam. Użytkownik jest informowany o tym w jaki sposób jego znajomi wchodzą w interakcję z określonym fanpage’em.
W czerwcu ubiegłego roku Facebook ogłosił pracę nad zmianą dotychczasowych formatów reklamowych.
Rzecznik Facebooka o zmianach:
„[…]sponsorowane historie są zbędne, nie będziemy już oferować ich jako samodzielnej jednostki reklam dla marketerów. Kontekst społeczny nadal będzie pojawiać się we wszystkich reklamach, które wprowadzamy.”
Warto wspomnieć, że w 2012 roku doszło do ugody w spawie oskarżenia Facebooka o bezprawne wykorzystywanie danych swoich użytkowników. Firma sprawę przegrała i musiała wypłacić 20 mln dolarów odszkodowania. Niewykluczone, że przegrana mogła wpłynąć na decyzję wycofania Sponsorowanych Historii. Jest pewne, że po ich usunięciu w to miejsce zostaną wprowadzone inne rozwiązania. Domyślacie się, co to może być? Może macie pomysł, jak można zastąpić obecny format?
Źródło: www.theverge.com, www.insidefacebook.com
mar 12, 2014 0
sty 24, 2014 0
sty 24, 2014 0
sty 24, 2014 0
sty 16, 2014 0