Ostatnia aktualizacja 23 października, 2014 2:03 PM
sie 26, 2014 Natalia Gawrońska Facebook, Nowości 0
80% ludzi woli przeczytać krótki opis artykułu przed kliknięciem w niego – tak wynika z danych zebranych przez Facebooka. A jednak, największą popularnością cieszą się te, które zapraszają: „Sensacja! Czy wiesz, co się stało? Kliknij tutaj!”. No jasne, każdy chce wiedzieć, co się stało. Nawet, jeśli po pół minuty skarci się w myśli za głupotę, to najpierw kliknie. A klikane posty to z kolei wyższy edge rank na Facebooku i lepsze oraz dłużej utrzymane pozycje postów w newsfeedzie.
Jeżeli artykuł jest wartościowy, a najczęściej nie jest, wówczas powinien sam za siebie przemawiać. Dlatego Facebook będzie karać tabloidyzację linijek copy niższymi zasięgami postów. Takie treści mają być wykryte na podstawie badań, jak długo na klikniętej stronie pozostaje użytkownik. Oczywiście, użytkownik może otworzyć stronę i pójść po kawę, dlatego rozwiązanie najpierw przejdzie fazę testów.
Drugą zmianę stanowi obniżenie wartości linków dodawanych do postu z grafiką. „Zauważyliśmy, że ludzie wolą klikać w klasyczne linki w naszym systemie. Przy dodaniu linka wyświetla się jego tytuł i część artykułu. Na tej podstawie czytelnik wie, czy tekst może go zainteresować. W ten sposób ułatwia się też życie użytkownikom telefonów komórkowych o mniejszym ekranie, którym łatwiej kliknąć w klasyczny odnośnik” – wyjaśniają przedstawiciele Facebooka.
To kolejny krok do uczynienia z Facebooka miejsca przydatnego i poręcznego. Portal nie chce dać się wyprzedzić Twitterowi, który jawi się jako platforma real time marketingowa i agregat najbardziej wartościowych treści w sieci.
Źródło: http://thenextweb.com/facebook/2014/08/25/facebook-cleans-news-feed-reducing-click-bait-headlines-links-shared-captions-status-updates/
mar 12, 2014 0
sty 24, 2014 0
sty 24, 2014 0
sty 24, 2014 0
sty 16, 2014 0