Ostatnia aktualizacja 23 października, 2014 2:03 PM
lut 25, 2014 Pigułka Facebook, Nowości 0
Z konkurencją można rywalizować, konkurencję można wyeliminować z rynku lub ją… wykupić. Taką taktykę obrał Facebook. Najpierw za miliard dolarów wykupił Instagram, a teraz WhatsApp za, bagatela, 16 miliardów. Dlaczego?
Świat idzie do przodu, a wraz z nim – a nawet daleko przed nim – także technika. Urządzenia mobilne zastępują nam coraz częściej tradycyjne i to właśnie z nich – smartphonów i iphonów – internetowe portale generują największą liczbę wejść.
Whats App to mobilny komunikator stworzony na potrzeby klienta nowoczesnego, dynamicznego, posiadającego telefon z ekranem dotykowym. Za pomocą WhatsApp można wysyłać wiadomości, czatować, przesyłać pliki graficzne i filmiki. Ponadto aplikacja ma 450 milionów użytkowników, a ich liczba wzrasta o 1 milion każdego dnia. Jak podaje agencja Bloomberg przez pierwszy rok korzystanie z WhatsApp jest całkowicie darmowe, a za każdy kolejny rok trzeba zapłacić 1 dolara.
Facebook chce dotrzeć do każdego, a to wymaga szerokiej gamy aplikacji. Współpraca z WhatsApp umożliwia społecznościowemu gigantowi pozyskanie większej liczby klientów poza USA i Europą. Szczególnie, że to WhatsAp przez ostatni rok prowadził na rynkach w krajach rozwijających się. Dzięki współpracy z aplikacją mobilną Facebook zyska większą popularność wśród użytkowników w Indiach, Brazylii i Meksyku.
Dziś komunikacja przenosi się do internetu, a internet na urządzenia mobilne. Transakcja opiewająca na kwotę 16 miliardów dolarów to nie tylko wzbogacenie się w jedną praktyczną aplikację – to przeciągnięcie na swoją stronę największego konkurenta, o którego rywalizowali inni potentaci internetowi i ustawienie się w roli lidera w komunikacji internetowej.
Źródła: insidefacebook.com, techcrunch.com, opinie.newsweek.pl
Autorem wpisu jest Katarzyna Lis.
mar 12, 2014 0
sty 24, 2014 0
sty 24, 2014 0
sty 24, 2014 0
sty 16, 2014 0