Ostatnia aktualizacja 23 października, 2014 2:03 PM
gru 22, 2011 Pigułka Facebook 0
Media społecznościowe są źródłem rozrywki dla kilkuset milionów ludzi na całym świecie oraz narzędziem wykorzystywanym przez agencje do różnorodnych akcji marketingowych. Chętnie sięgają po nie także organizacje pozarządowe, które pod przykrywką rozrywki przemycają trudne treści. Doskonałym przykładem takiego rozwiązania jest gra dla kobiet Catch Papilloma.
Catch Papilloma jest inicjatywą skierowaną do kobiet i jej główną misją jej popularyzowanie wiedzy na temat profilaktyki raka szyjki macicy. W pierwszym etapie gry użytkowniczki tworzą postać bohaterki, którą będą się poruszać w wirtualnym świecie. Panie mogą mieć nie lada problem, bowiem wybór jest ogromny. Mogą one zadecydować o kolorze oczu, fryzurze, ubiorze, dodatkach – jednym słowem całej stylizacji swojej postaci.
W następnym etapie, dopracowana do perfekcji bohaterka wyrusza do tętniącego nocnym życiem miasta. W pewnym momencie jednak następuje zwrot akcji, jaki? To tajemnica. By się dowiedzieć należy odwiedzić Fanpage’a „Kobiecy sekret” i zagrać w Catch Papilloma.
Taki sposób informowania kobiet o zagrożeniu i potrzebie badań profilaktycznych jest zaskakująco skuteczny. Zaangażowane w grę kobiety, łatwiej zapamiętują przekaz w niej zawarty. I choć to pierwsza w naszym kraju tego typu akcja to mamy nadzieję, że nie ostatnia. Kampanie społeczne prowadzone w tak innowacyjny sposób, mają dużo większe szanse na dotarcie do świadomości użytkowników. A o tym, że w XXI wieku nadal należy uświadamiać kobiety o konsekwencjach zakażenia wirusem brodawczaka ludzkiego informują dane z Krajowego Rejestru Nowotworów. Według nich w Polsce na raka szyjki macicy zachorowało 3012 kobiet, z czego ponad 2 tysiące zmarły. Liczymy jednak, że akcje podobne do tej będą miały znaczny wpływ na poprawę tych przerażających wyników.
Brak powiązanych wpisów.
mar 12, 2014 0
sty 24, 2014 0
sty 24, 2014 0
sty 24, 2014 0
sty 16, 2014 0