Ostatnia aktualizacja 23 października, 2014 2:03 PM
sie 04, 2014 Natalia Gawrońska Facebook, Nowości 0
Czasem pod filmami na YouTube ludzie wpisują „dotarłem na koniec internetu”. Bierze się to z surfowania od filmu do filmu, klikania w co popadnie i oglądania rzeczy zupełnie rozbieżnych z naszymi zainteresowaniami. Mark Zuckenberg najwyraźniej też kiedyś dotarł na koniec internetu, bo jego portal będzie wprowadzał podobne odnośniki u siebie.
Facebookowe wideo również będzie się kończyć zachętą: „Wyświetl jeszcze raz” albo „Zobacz podobne”. Na razie rozwiązanie testuje wybrana grupa użytkowników systemu iOS i Android. Celem działań jest wykrycie, jakie filmy użytkownicy Facebooka oglądają najchętniej, jak długo wytrzymują przy danym wideo i które treści najchętniej komentują. Ważne jest też to, który użytkownik klika w filmowe linki.
Nie chodzi bowiem wyłącznie o zatrzymanie użytkownika w serwisie, ale i o docelowe zaprezentowanie mu reklam w tym formacie. Facebook już wcześniej zapowiadał udogodnienia dla reklamodawców i obiecywał im, że ich treści filmowe będą się wyświetlać koneserom tego typu przekazów.
Jeśli projekt przejdzie fazę testową i zawita również do Polski, będziemy mogli klikać w filmy i zostaniemy zakwalifikowani do grupy „chętnych” odbiorców. Jeśli będziemy je ignorować – rzadziej takie treści ukażą się w naszych news feedach. Trzeba przyznać, że na pierwszy rzut oka zapowiada się to więc łagodniej niż na newsowych stronach internetowych, gdzie trzeba oglądać materiały filmowe (nie zawsze jest na to czas), albo gdzie włączają się one samoczynnie po przesunięciu treści. Wydaje się, że Facebook znalazł kompromis i reklamodawcy będą mieli większe spektrum możliwości docierania do odbiorców, fani filmików mogą oglądać materiały w nieskończoność, a ci, których to drażni, nie będą nimi atakowani.
Źródło: http://mashable.com/2014/07/07/facebook-video-recommendations/
mar 12, 2014 0
sty 24, 2014 0
sty 24, 2014 0
sty 24, 2014 0
sty 16, 2014 0