Ostatnia aktualizacja 23 października, 2014 2:03 PM
mar 05, 2012 Pigułka Facebook 0
O marketingowych możliwościach Facebooka można napisać książkę. Sensu jednak w tym nie ma żadnego, ponieważ od momentu jej napisania do wydania można byłoby dopisać co najmniej kilka kolejnych rozdziałów, np. na temat CRM-u społecznościowego.
Zalogowani na Facebooku użytkownicy wykazują się wysokim stopniem zaufania w stosunku do innych internautów, a także firm obecnych na największej platformie społecznościowej świata. W końcu każdy, nawet najmniejszy błąd będzie można szybko wykryć, a informacja o zdemaskowaniu fałszu natychmiastowo rozprzestrzenia się wśród użytkowników sieci. Nic więc dziwnego, że tak wiele firm postanowił skorzystać z tego medium i zdobyć zaufanie Facebookowiczan, korzystając tym samym z takiej formy reklamy w internecie.
Kolejnym krokiem w rozwoju social media marketingu jest zastosowanie go jako elementu rozbudowanej strategii CRM (Customer Relationship Management). Media społecznościowe są bowiem coraz częściej stosowane jako element budowania relacji z klientem, jego obsługi oraz ewentualnej pomocy technicznej. Ponadto służą do pozyskiwania potencjalnych klientów, testowaniu innowacji, a następnie wprowadzaniu ich w życie. To także doskonałe miejsce do zbierania opinii i pomysłów użytkowników na temat konkretnych produktów oraz usług – tzw. crowdsourcing.
Z obecnością marki na Facebooku poza niezaprzeczalnymi korzyściami wiąże się także szereg zagrożeń. Warto by firma była ich świadoma zanim zdecyduje się założyć a następnie, prowadzić Fanpage. Zwłaszcza jeżeli ma być on głównym, lub jedynie ważnym elementem komunikacji z internautami.
mar 12, 2014 0
sty 24, 2014 0
sty 24, 2014 0
sty 24, 2014 0
sty 16, 2014 0