Ostatnia aktualizacja 23 października, 2014 2:03 PM
lis 30, 2011 Pigułka Facebook 0
Advergaming to termin określający gry tworzone w celach reklamowych. W ostatnim czasie szczególnie popularne są gry tworzone specjalnie z myślą umieszczenia ich na Facebooku (głównie gry typu flash). Najlepsze gry sponsorowane, umieszczane na Facebooku, dostarczają użytkownikom rozrywki, nienachalnie i sprytnie, często w zabawny sposób, przemycając przekaz reklamowy.
Facebookowe gry reklamowe czyli advergames stały się w Polsce popularne mniej więcej rok temu – wtedy to zaczęły się nimi interesować agencje reklamowe i powoli marki zaczęły przeznaczać na nie część swojego reklamowego budżetu oraz dołączać je jako stały element swoich kampanii na Facebooku. Marketingowcy nie mogli dostrzec ogromnego potencjału informacyjnego, jaki niesie ze sobą gra na Facebooku. Mamy dostęp do bazy użytkowników – wiemy kto z gry korzysta i w jaki sposób. Poza tym gry na Facebooku rozprzestrzeniają się same błyskawicznie – jeśli korzysta z nich jeden użytkownik, jego znajomi otrzymują o tym powiadomienia. Wszelkie działania i aktywności gracza są natychmiast wyświetlane innym użytkownikom – poza tym każdy może każdego do gry zawsze zaprosić. Dzięki temu otrzymujemy bezcenny newsfeed – skuteczne narzędzie promocji, które właściwie facebookowicze posyłają dalej sami. Wiadomo, że słowo znajomych jest skuteczniejsze niż bezosobowa reklama, tak więc informacja na tablicy, mówiąca, że „Jan Kowalski zaczął grać w grę X” to samonapędzająca się, wiarygodna rekomendacja.
Inną zachętą do rozprzestrzeniania gier przez użytkowników Facebooka wśród znajomych jest rywalizacja. Lepiej się gra grupowo, mając możliwość współzawodniczenia z innymi i porównywania nawzajem swoich wyników. A taką możliwość daje tylko zaproszenie innych do naszej gry – wtedy wszyscy dowiedzą się o naszym rekordzie na wallu i tylko wtedy możemy wspólnie bawić się ze znajomymi. Marketingowcy mogą mieć pewność, że jeśli ich gra będzie naprawdę dobra, to długo nie zniknie z Facebooka, a więc reklama będzie „żywa” przez znacznie dłuższy czas niż w innych mediach.
mar 12, 2014 0
sty 24, 2014 0
sty 24, 2014 0
sty 24, 2014 0
sty 16, 2014 0