Ostatnia aktualizacja 23 października, 2014 2:03 PM
cze 17, 2014 Natalia Gawrońska Case Study, Nowości, Twitter 0
Wreszcie nadeszły piłkarskie mistrzostwa świata i oczy konsumentów zmieniły się w dwie produkowane w Chinach piłki. Wszyscy spece od ambush marketingu od dawna zacierali sobie z tej okazji ręce. Największe pole do popisu mają i tak te firmy, które są oficjalnymi partnerami wydarzenia. McDonald’s sponsoruje futbolowy mundial od edycji rozegranej w Stanach Zjednoczonych w 1994r.
Amerykański koncern postanowił wykorzystać w tym sezonie „trendy sponsorowane” Twittera dla promocji aplikacji „McDonald’s Gol”, która jest grą dla systemów iOS i Android. Akcję opatrzoną hashtagiem #FryFutbol przeprowadzono w 57 krajach, co czyni ją pierwszą globalną kampanią na Twitterze. Ross Hoffman, dyrektor serwisu do spraw marek na rynku amerykańskim, rozmawiał z McDonald’s już od roku. Tak długo Twitter szykował tę akcję razem z agencją obsługującą spożywczego giganta. Partnerzy wypracowali metodę z uwzględnieniem stref czasowych i niewielkich lokalnych rozbieżności.
„Twitter jest platformą do przeżywania wydarzeń w czasie rzeczywistym, szczególnie chodzi o duże imprezy jak mistrzostwa świata w piłce nożnej” – skomentował Atif Ratiq, kierownik działań McDonald’s w internecie. Zadaniem kampanii było globalne jej rozpoczęcie, po którym następuje bardziej sprecyzowana geograficznie kontynuacja.
Pomijając działania promocyjne na rzecz innych, Twitter wprowadził ciepło przyjęte przez piłkarskich kibiców flagi krajów uczestniczących w mundialu, które automatycznie wyświetlają się przy odpowiednich hashtagach. Ich robocza nazwa to „hashflags”.
McDonald’s słusznie zauważył specyfikę Twittera, którego rola rośnie podczas globalnych wydarzeń. Dzięki hashtagom łatwo o szybką i krótkotrwałą komunikację pomiędzy nieznanymi osobami, zjednoczonymi przez kilka chwil wspólnym przeżywaniem strzelonego gola. Kolejnymi okazjami do wykorzystania trendów sponsorowanych na tak dużą skalę mogą być gala rozdania Oscarów czy igrzyska olimpijskie.
Źródło: http://techcrunch.com/2014/06/12/twitter-fryfutbol-promoted-trend/
mar 12, 2014 0
sty 24, 2014 0
sty 24, 2014 0
sty 24, 2014 0
sty 16, 2014 0