Ostatnia aktualizacja 23 października, 2014 2:03 PM
lut 27, 2014 Maja Kierzkowska Basic 0
Prowadząc fanpage należy bardzo dokładnie się zastanowić, czy publikując dany wpis nie popełniamy błędu. To, co dla nas może wydawać się ciekawe i warte opublikowania, niekoniecznie musi takie być dla odbiorców. A to przecież dla nich prowadzone są te strony. Co więc zrobić, aby nie popełnić faux pas? Zanim coś opublikujesz odpowiedz sobie na poniższe pytania.
1. Czy post jest interesujący z punktu widzenia odbiorcy?
Nie, nie chodzi tu o to, czy dla mnie jako autora postu jest to ciekawe. Chodzi tu o zaciekawienie odbiorcy. Należy się postawić w sytuacji odbiorcy i zastanowić się, czy nasz wpis wzbudzi jego zainteresowanie, bo właśnie na tym polega rola mediów społecznościowych.
2. Czy post, który ma być zabawny, faktycznie taki jest?
Mamy tu analogiczną sytuację do poprzedniego punktu. We wpisach nie chodzi o to, żebyśmy my mieli ubaw po pachy tylko o rozbawienie fanów. Z racji na to, że każda osoba ma inne poczucie humoru i inne rzeczy ją śmieszą, należy żarty na fanpage’ach wyważać i dobierać je pod odbiorców. Lolcontent musi też być spójny z marką.
3. Czy posty nie są obraźliwe?
To pytanie wiąże się nieco z poprzednim. Przy postowaniu należy uważać, aby nie urazić nikogo. I nie chodzi tu tylko o żarty, ale również dodawane zdjęcia czy udostępniane linki. Dlatego najlepszym rozwiązaniem będzie unikanie ogólnie drażliwych tematów, takich jak chociażby religia czy polityka (o ile oczywiście nie jest to głównym tematem fanpage’a).
4. Co ten post daje mojej marce?
Nie oszukujmy się, postujemy w jakimś celu. Jest to albo angażowanie fanów, które przy okazji buduje wizerunek marki, podtrzymywanie tego zaangażowania oraz informowanie o poczynaniach marki. Nie możemy publikować dla samego publikowania.
5. Czy nie widziałem niczego podobnego?
Znacie to uczucie, kiedy przeglądacie kolejny fanpage i widzicie, że wszędzie jest to samo? O ile nie jest to news na miarę pierwszego lotu na Księżyc, lepiej dać sobie spokój i poszukać czegoś innego. Dobrze jest się wyróżniać z tłumu, a dla odbiorcy będzie to znak, że osoba, która się opiekuje fanpage’em wychodzi poza schemat.
Jeśli odpowiedzi na powyższe pytania cię usatysfakcjonowały to nie pozostaje nic innego jak kliknięcie przycisku „Opublikuj”. Powodzenia!
źródło: https://www.facebook.com/Orbit.Polska
Brak powiązanych wpisów.
mar 12, 2014 0
sty 24, 2014 0
sty 24, 2014 0
sty 24, 2014 0
sty 16, 2014 0