Ostatnia aktualizacja 23 października, 2014 2:03 PM
Od roku panuje moda „wszyscy są na Facebooku to ja też muszę tam być”. Moda, której głównym założeniem jest „social media są za darmo”. Wiele wejść było nieprzemyślanych, czego skutkiem są martwię profile na Twitterze, Facebooku, Google+ i tak dalej. Co warto przemyśleć zanim zdecydujesz się pojawić w polskich mediach społecznościowych?
1. Zastanów się i określ cele.
Nie patrz na modę. Obserwuj konkurencję i zastanów się co ma dać Ci obecność w danym serwisie. Nie każda firma musi znaleźć się na Facebooku czy innym serwisie. Popatrz jednak jak zachowuje się konkurencja lub firmy mające podobny profil usług do twojego (np. restauracje w innych miastach). Czy są aktywne w interesującym Cię serwisie? Jak działają, co robią, a czego nie robią?
Czego oczekujesz po swoim profilu? Miliona fanów, setek tysięcy sprzedaży? Czy może chcesz skupić silną społeczność odwiedzającą Twój lokal, nie patrząc szczególnie na wielkość owej grupy fanów?
2. Zweryfikuj założone cele pod kątem budżetu jaki przeznaczasz.
Pozbądź się złudzeń – media społecznościowe, a już zwłaszcza Facebook, nie są za darmo. Założenie fanpage’a nic nie kosztuje. Jednak odpowiednie zdjęcia, budowa angazujacej treści, kampanie Facebook Ads i w końu opieka nad profilem – to już sprawy, a na które musisz przeznaczyć jakąś część swojego budżetu marketingowego.
3. Zadbaj o pomysł.
Nie wystarczy po prostu być. Żeby zostać zauważonym musisz mieć pomysł, wykorzystywać już działające kanały komunikacji i wiedzieć jak przeprowadzać działania, by zrealizować założone
3. Czy na pewno Facebook to dobre miejsce?
Jasne, w Polsce „social media = Facebook”. Jest jednak jeszcze Twitter, LinkedIn, Goldenline, Yelp, nk.pl, Pinterest etc. Czy chcesz promować się w Polsce? Czy Twoim celem jest pozyskanie klientów b2b czy b2c? Działasz w branży gastronomicznej czy sprzedajesz ubezpieczenia? Do jakiej konkretnej grupy docelowej chcesz dotrzeć? Na te i wiele innych pytań, które jednoznacznie określą, gdzie jest miejsce Twojej firmy w mediach społecznościowych musisz odpowiedzieć ZANIM wejdziesz w social.
4. Czy na pewno dasz radę zrobić to samemu?
Budżet to jedno, a czas to drugie. Czy jesteś pewien, że znajdziesz czas, by zapewnić odpowiednią aktywność na profilu Twojej firmy? Czy ludzie, którym powierzysz opiekę nad profilem zapewnią osiągnięcie celów? A może jednak lepiej oddać to w ręce agencji? Wszystko zależy do tego jak bardzo zaangażowany jesteś w swój biznes i jakim budżetem dysponujesz.
Nie wchodź w media społecznościowe „bo wszyscy już tam są”. Zastanów się kilka razy, przemyśl dobrze, czy na pewno tam jest właśnie Twoje miejsce. Jeśli zdecydujesz się na obecność w socialu – bądź pewien, że wszystko jest pod kontrolą. Te 5 powyższych kwestii powinno ułatwić Ci decyzję – zawsze możesz też posłużyć się naszym FAQ lub zadać nam pytanie.
Autorem tekstu jest Maciej Dziedzic.
mar 12, 2014 0
sty 24, 2014 0
sty 24, 2014 0
sty 24, 2014 0
sty 16, 2014 0