Ostatnia aktualizacja 23 października, 2014 2:03 PM
Wielu amatorom wydaje się, że założenie strony fanowskiej i jej prowadzenie jest łatwe i przyjemne. To błędne myślenie, podobnie jak twierdzenie, że kampanie w mediach społecznościowych są darmowe, bo przecież fanpage’a nie trzeba wykupować. Niestety, wiele kampanii na Facebooku, pomimo tego, że mają duży potencjał, jest zepsutych z powodu popełniania podstawowych błędów.
Każdej firmie zależy na tym, aby zgromadzić jak największą ilość fanów. Przy czym, trzeba zaznaczyć, że nie warto zdobywać fanów przez ich kupienie, bo taka iluzja niczego nie daje. Fani mają być wierni marce. Ale jak zachęcić użytkowników Facebooka do lajkowania? Przede wszystkim fanpage musi być ciekawy. Nudne posty, które się powtarzają nikogo nie zachęcą do żadnego produktu, ani nie sprawią, że będzie identyfikował się z marką. Posty muszą być udostępniane regularnie, ale niezbyt często, bo zaśmiecanie tablicy swoich fanów nie należy do dobrych obyczajów. Czasami wystarczy tylko jeden post dziennie, byle był dobrej jakości.
Posty muszą dotyczyć w ogóle branży, w której działa marka, a nie tylko towarów oferowanych przez daną firmę. Fani będą denerwować się, że ich ulubiony sklep lub usługodawca ciągle chce im wcisnąć kolejny produkt. Przykłady? Salon kosmetyczny może publikować krótkie artykuły na temat nowinek w kosmetyce, sklep odzieżowy zdobędzie uwagę jeśli ogłosi konkurs na najlepszą stylizację itd. Złą praktyką jest ciągłe odsyłanie do strony producenta promowanego produktu. Można to robić tylko okazjonalnie. Jeżeli koniecznie firma chce odsyłać fanów na swoje strony, to musi to robić bardziej dyskretnie, na przykład sklep z farbami, tapetami i akcesoriami do wykańczania wnętrz może umieszczać linki do swojego forum budowlanego.
Jedną z najgorszych rzeczy jaka może zaszkodzić stronie fanowskiej jest źle prowadzona komunikacja z fanami. Chodzi po prostu o to, że nie można ignorować wpisów fanów (bez względu na to, czy są pozytywne, czy negatywne), nie można kasować negatywnych komentarzy, nie można wdawać się z fanami w kłótnie. Pamiętajmy, że fanów jest od kilkudziesięciu do kilkudziesięciu a nawet kilkuset tysięcy – nie przekrzyczymy ich. Rozwiązaniem jest tylko rzeczowa konwersacja. Skasowanie komentarzy to tylko pogrążanie się, bo zdenerwowany fan może narobić znacznie więcej szkód niż negatywny wpis.
mar 12, 2014 0
sty 24, 2014 0
sty 24, 2014 0
sty 24, 2014 0
sty 16, 2014 0
One thought on “Błędy w kampaniach na Facebooku”