Ostatnia aktualizacja 23 października, 2014 2:03 PM
mar 16, 2013 Pigułka Facebook 0
Ostatnio pisaliśmy o narzędziach budujących i utrzymujących społeczności na Facebooku. Wymieniliśmy między innymi chat, newsletter czy forum dyskusyjne. Dziś zajmiemy się innymi narzędziami. Zapoznamy Was z instrumentami wspomagającymi społeczności, dzięki którym użytkownicy czują się docenieni i ważni.
Personalizacja doświadczeń konsumenta z portalem – personalizacja jest to dostosowanie się do indywidualnych doświadczeń konsumenta, jego pasji, zainteresowań i dopasowanie wszelkich rodzajów informacji lub promocji. Facebook w bardzo prosty sposób sprostał temu zadaniu. Widoczne jest to chociażby w oferowaniu możliwości dostosowania strony swojego profilu do swoich upodobań. Każdy użytkownik może dostosować tło w postaci zdjęcia, które będzie najlepiej wyrażało jego „ja”. Ponadto przez pewien okres facebookowicze mogli dostosować kolor głównej strony. Możliwe jest także wyróżnianie ważnych wydarzeń w życiu. Z pozoru prosta czynność pozwala użytkownikom stać się indywidualnością pośród milionów podobnych ludzi.
Wykorzystanie aspektów lokalnych – w społecznościach internetowych ważnym czynnikiem wartym podkreślenia są aspekty lokalne. Ludzie cenią sobie przynależność i lojalność wobec miejsca pochodzenia (np. ich pierwszego domu). Możliwość tworzenia grup sprawia, że użytkownicy mają wokół siebie najbliższe osoby, które w jakiś sposób sprawiają, że cząstka domu wciąż jest obok nich.
Konkursy- Organizowanie konkursów to ogromna część społeczności internetowych. Istnieją najróżniejsze formy konkursowe – począwszy od prostych w formie odpowiedzi na pytanie, poprzez powielenie (udostępnianie) strony konkursowej innym użytkownikom czy przejście kilku etapów w postaci zadań. Portale prześcigają się w konkursach, a co za tym idzie jest ich tak wiele, że użytkownicy wybierają tylko te z najatrakcyjniejszymi nagrodami i te, w których mają największą szansę na ich wygraną.
Aplikacje – to jedna z najistotniejszych form wspierania marketingu na Facebooku, które może dotrzeć do szerszego grona odbiorców niż reklama targetowa. Zaletą aplikacji jest jej interaktywność. Ciągły kontakt z marką i użytkownikami sprawia, że aplikacja powiększa zasięg swoich działań. Dzieje się to także poprzez dzielenie się „wrażeniami” z aplikacji ze znajomymi. Zaangażowanie uczestników samoczynnie sprawia, że aplikacja staje się coraz bardziej popularna. Aplikacje przyjmują formy gry, konkursu, quizu, sondy itp. Takie formy zabawy wywołują rywalizację, która jest atrakcyjna dla odbiorców. Efektywna aplikacja powinna być stworzona kreatywnie. Możliwość wygrania nagrody jeszcze bardziej zwiększa jej pozytywny wizerunek. Każda aplikacja powinna mieć cel – np. zainteresowanie produktem, promocja, zwiększenie grona odbiorców. Aby zostać użytkownikiem aplikacji należy wyrazić zgodę na autoryzację, czyli na to, ze marka/firma, która stworzyła aplikacja będzie miała dostęp do pewnych informacji o użytkowniku np. podstawowe dane osobowe.
Aplikacje może podzielić na dwie grupy. W pierwszej znajdują się aplikacje niezależne, nowo stworzone, a w drugiej podpinane pod stronę fan page’a. Te drugie są bardziej efektywniejsze i wydajniejsze. Warto zaznaczyć, że Facebook nie pobiera opłat za stworzenie aplikacji, co sprzyja zerowym kosztom początkowym i nieograniczonym możliwościom.
Brak powiązanych wpisów.
mar 12, 2014 0
sty 24, 2014 0
sty 24, 2014 0
sty 24, 2014 0
sty 16, 2014 0