Ostatnia aktualizacja 23 października, 2014 2:03 PM
lut 27, 2013 Pigułka Facebook, Instagram 0
Nieustanny rozwój i dokonywanie ewolucyjnych zmian to esencja skutecznego przedsiębiorstwa. O ile te dwa sformułowania w teorii są jasne, tak już praktyka rodzi wiele problemów z wcieleniem ich w życie. Doskonale rozumie to zarząd Facebooka – o portalu można powiedzieć wiele, ale na pewno nie to, że się nie zmienia.
Oczywiście o jakości tych zmian i ich kierunku można długo dyskutować. Wielu osobom mogą się one nie podobać, ale wyniki wciąż bronią amerykańskiego giganta – liczby w najważniejszych sektorach działalności serwisu stale rosną. Przykładem niech będzie coraz większe grono użytkowników korzystających z portalu za pomocą urządzeń przenośnych. I właśnie ten trend wyznaczał kierunek kolejnym zmianom. Oczywiście ich motorem napędowym jest chęć zarobienia jak najwięcej ilości pieniędzy, a że głównym źródłem dochodu Facebooka są reklamy nie trzeba się dziwić, że na tym obszarze dzieje się najwięcej.
Podczas podsumowań działalności serwisu społecznościowego w roku 2012 najbardziej uwypuklano właśnie kwestię użytkowników mobilnych. Portal ma się zmieniać przede wszystkim dla nich, ma działać równie sprawnie na każdym urządzeniu. Dużo mówiło się także o ewolucji ogłoszeń reklamowych ku tym znanym z telewizji. Reklamy umieszczane w news feedzie użytkowników są o wiele skuteczniejsze niż te w pasku bocznym – dlatego pasek w wersji mobilnej serwisu nie istnieje. Natomiast według słów Dana Rose’a, rok 2013 ma być rokiem między innymi materiałów wideo, a reklama w serwisie ma spełniać najwyższe normy jakości. Połączenie hipertargetowania z jakością i rozmachem reklamy tv ma zrewolucjonizować rynek reklamy internetowej.
To posunięcie jest planowane na okres wakacyjny. W chwili obecnej mają się odbywać beta testy nowej funkcjonalności, która ma umożliwić reklamodawcom wysyłanie wideo-postów.
Facebook ma powody do radości także z innego powodu. Kupiony kosztem miliarda dolarów Instagram w dwa i pół roku od momentu powstania (październik 2010) po raz pierwszy zgromadził ponad 100 milionów aktywnych użytkowników w przeciągu miesiąca. Na chwilę obecną nie znamy jednak dokładnych danych, ale można zakładać, że co najmniej 1/10 z nich dołączyła do serwisu w przeciągu ostatniego miesiąca. W połowie stycznie Instagram opublikował bowiem raport, z którego wynikało, że ma około 90 milionów użytkowników – zatem odwrócenie się części internautów, zapowiadane po zmianie zapisów w regulaminie, nie nastąpiło.
W stronę Kevina Systroma, jednego z współzałożycieli serwisu popłynęły także gratulacje od Sheryl Sandberg, dyrektorki operacyjnej Facebooka. Jednak mimo wyraźnych wzrostów, Instagramowi wciąż daleko do największego portalu społecznościowego świata z miliardem użytkowników, czy nawet Twittera, który szczyci się 200 milionami aktywnych ćwierkaczy miesięcznie.
mar 12, 2014 0
sty 24, 2014 0
sty 24, 2014 0
sty 24, 2014 0
sty 16, 2014 0