Ostatnia aktualizacja 23 października, 2014 2:03 PM
lut 15, 2013 Pigułka Twitter 0
Twitter zapowiedział wprowadzenie nowej funkcjonalności w serwisie. Będzie to ranking, w którym klasyfikowane będą najbardziej wartościowe wpisy. Narzędzie przydatne w szczególności dla marketerów, którzy swoją działalność opierają na mediach społecznościowych i zajmują się case study.
Dzięki temu pomysłowi, o wiele łatwiej będzie znaleźć wartościowy kontent wśród zalewu wpisów marnej jakości. Według osób odpowiedzialnych za portal wyselekcjonowanie najbardziej pożądanych treści dla firm i indywidualnych użytkowników pozwoli opanować chaos, który panuje w serwisie na pierwszy rzut oka – dzięki temu dostęp do najbardziej angażujących i wartościowych materiałów będzie natychmiastowy.
Algorytm selekcjonujący wpisy ma być oparty na badaniu zaangażowania użytkowników w powielanie danej treści – rzecz tyczy się retweetów, odpowiedzi i ’wiele więcej’. Nowością ma być też nowy model filtrowania treści, oparty na konkretnych współczynnikach, którym nadano wartość 'średni’, 'niski’ oraz 'zerowy’. Jest to precedens, bowiem do tej pory na łamach Twittera unikano jak ognia kryterium oceny treści. Dzięki temu narzędziu, firmy wykorzystujące portal w celach biznesowych w bardzo łatwy i przystępny sposób będą mogły poddać analizie swoją zawartość. Jednakowoż trzeba sobie zadać pytanie, czy zda to egzamin – w związku z faktem, że Twitter z taką funkcjonalnością startuje bardzo późno, na rynku było dość miejsca dla firm, które zajmowały się tym w sposób profesjonalny. Trudno oczekiwać, by narzędzie dostępne dla wszystkich było równie skuteczne, ale na pewno będzie uniwersalne, w końcu dostęp do niego będą mieli wszyscy.
Twitter wspomina także o jeszcze wyższym stopniu oceny treści, który z różnych powodów nie będzie dostępny od razu i nie wiadomo jeszcze, jaką będzie miał wartość. Nie wykluczone natomiast, że dostęp do treści ocenionych najwyżej dostęp będą mieli jedynie ewentualni posiadacze usługi premium – takie są domysły. Tak czy inaczej premierę nowej funkcjonalności przewidziano na 20 lutego, także już niedługo przyjdzie nam czekać.
Widać z tego wyraźnie, że portal robi wszystko, by o jego niedawnych wpadkach mówiło się coraz mniej. Najpierw pomysł z kupowaniem produktów za pomocą hashtagów we współpracy z American Express, a teraz segregowanie treści według jej wartości i ocen. Te zawirowania mogą dziwić polskiego internautę, ale za oceanem Twitter jest szalenie popularny, jest również źródłem wielu wpadek (na przykład ostatnia gafa Alici Keys – dyrektorka kreatywna BlackBerry wysłała posta z iPhone’a) i żartów, a także liderem dla tak zwanego second screen experience. Być może nowa funkcja przyciągnie nowych fanów i pozwoli nieco zarobić portalowi?
mar 12, 2014 0
sty 24, 2014 0
sty 24, 2014 0
sty 24, 2014 0
sty 16, 2014 0