Ostatnia aktualizacja 23 października, 2014 2:03 PM
lut 04, 2013 Pigułka Facebook 0
Na całym świecie poprzez facebook przewija się już około 50 % użytkowników internetu społecznościowego.
Tymczasem google + wyprzedił twittera i zajął drugą pozycję, agregując 30% użytkowników social media. W Polsce co prawda nie mamy co spodziewać się rewolucji – póki co facebook górą.
Witam po przedłużonej przerwie świątecznej. Postanowiliśmy wrócić do pisania, bo w mediach społecznościowych dzieje się (oj dzieje!) każdego dnia.
Do końca 2012 roku doczekaliśmy się 10 mln polskich profili. Wynik niezły, acz wzrost nie jest już tak duży jak w 2011 i 2009.
Osobiście obserwuję pewne rozwarstwienie mediów – facebook stał się agregatem treści, ale zarazem sam w sobie nie skupia już tak dużej „oglądalności” jak miało to miejsce wcześniej. Pojawia się tendencja, że użytkownicy są coraz częściej przekierowywani na inne miejsca – youtube, blogi, strony firmowe i inne serwisy. W tym sensie facebook pełni rodzaj zajawki – staje się linkownią, a nie dostawcą treści.
Z drugiej strony znacznie wzrosła ilość działań użytkowników – w stosunku do 2011 interakcyjność zwiększyła się aż o 30% (kliknięcia „lubię to”, komentarze, udostępnienia, klikanie w linki). Takie marki jak Orange, McDonalds, Play osiągnęły wzrost fanów aż o ok. 300%! (w stosunku do 2011).
Przede wszystkim wielkie marki (te, które wszyscy znamy i kochamy) nawiązują coraz lepszy kontakt z fanami, czy po prostu konsumentami. Tworzone są nie tylko oficjalne kanały promocyjne, budujące więzi, ale też fanpage dotyczące pomocy technicznej, czy reklamacji – ot, by ułatwić klientom kontakt z firmą.
Podkreślam, że ciekawie wykorzystano tu wizerunek facebooka do budowania kontaktu w związku z wadliwymi produktami – większość użytkowników uważa kontakt przez social media za bardziej luźny (partnerski), niż ma to miejsce na oficjalnych stronach internetowych producentów.
Sądzę, że hipokryzją nie będzie powiedzenie, że warto (szczególnie teraz) używać facebooka do komunikacji z klientami. Wiele osób korzysta już z urządzeń mobilnych, dzięki którym można czytać facebook. Przeglądając raport sotrender.com widzimy, że najbardziej interaktywne branże to odzież, muzyka, jedzenie, telefonia komórkowa oraz e-commerce. Są to branże, w których stosunkowo łatwo jest zbudować więzi emocjonalne, ale nie należy też zapominać, że konkurencja w tych kręgach jest coraz gęstsza.
mar 12, 2014 0
sty 24, 2014 0
sty 24, 2014 0
sty 24, 2014 0
sty 16, 2014 0