Ostatnia aktualizacja 23 października, 2014 2:03 PM
wrz 18, 2012 Pigułka Facebook 0
Reklama na Facebooku – tzw. Facebook Ads to bardzo precyzyjne narzędzie dotarcia do klienta. Dzięki możliwości hipertargetowania można dotrzeć nie tylko do każdego klienta, ale zrobić to tak, żeby reklama idealnie trafiała w jego preferencje. Ustalamy, która grupa docelowa nas interesuje, a możemy być pewni, że reklama dotrze właśnie do nich.
To pomocny i bardzo oszczędny wariant. Nie musimy się obawiać, że nasza reklama trafi na oślep. Jeśli naszą ofertę, kierujemy do lekarzy z dużych miast, to nie powinna trafić do rolników ze wsi. Grupę docelową, do której chcemy trafić ustalamy na postawie kilku dostępnych parametrów: lokalizacji, wykształcenia czy wykonywanego zawodu. Co więcej, specjalna aplikacja samodzielnie określi, jaki zasięg ma nasza reklama i czy jest sens inwestować w nią swoje pieniądze. Może się okazać, że zasięg, a przez co odzew będzie zbyt mały i potencjalną grupę odbiorców należy rozszerzyć lub zwiększyć zasięg oddziaływania.
Jeśli zdecydujemy się na reklamę Facebook Ads możemy sami ją tworzyć, planować od początku do końca (Facebook Ads Marketplace). Jeśli nie czujemy się na siłach całą operację tworzenia i promowania naszej reklamy możemy powierzyć handlowcom Facebook’a (Facebook Ads Premium).
Etapy tworzenia reklamy samodzielnie (Facebook Ads Marketplace) są następujące:
na początek pomyślmy o celach – musisz określić, co właściwie chcesz osiągnąć. Czy chodzi tylko o poinformowanie wszystkich o Twojej firmie, czy może chcesz coś sprzedać. A może Twój handel jest stricte sezonowy i chcesz przeprowadzić ofensywę właśnie w danym okresie (przykładowo, handlujesz odzieżą na zimę i na jesień rozkręcasz swoją ofertę, by przeprowadzić ofensywę przed samymi świętami),
następnie dobierz odpowiednich odbiorców – hipertargetowanie przychodzi tu z pomocą, a to oznacza, że nawet w trakcie kampanii możemy zmieniać preferencje odbiorców, żeby zwiększyć zasięg oddziaływania swojej oferty. Na przykład, możemy zwiększać ilość potencjalnych odbiorców, a to oznacza, że zmniejszamy ilość warunków do spełnienia. Lub zupełnie odwrotnie, możemy zawęzić grupę odbiorców (bo na przykład nasza oferta trafia do grupy najbardziej zamożnej), żeby dodać elitarności tej ofercie. W takim wypadku, dodajemy kolejne kryteria, które trzeba spełnić, żeby znaleźć się w gronie potencjalnych odbiorców naszej oferty,
reklama w Facebook Ads to tytuł, informacja i obrazek. Brzmi banalnie, ale tak nie jest. Czasami najprostsze rzeczy przychodzą najtrudniej, a stworzenie prostego tekstu reklamowego, który będzie przyciągał nie jest rzeczą prostą. A taki powinien być nasz tytuł – zachęcający, na tyle, że chcemy poznać więcej informacji.
mar 12, 2014 0
sty 24, 2014 0
sty 24, 2014 0
sty 24, 2014 0
sty 16, 2014 0