Ostatnia aktualizacja 23 października, 2014 2:03 PM
gru 14, 2011 Pigułka Facebook 0
Zaskakujące wyniki dały badania IBM CMO Study – prawie połowa polskich dyrektorów marketingowych czuje się nieprzygotowana do działań w branży social media.
Dokładnie liczba ta wynosi 48% natomiast, co zaskakujące, odsetek ten na świecie jest znacznie większy, bo wynosi aż 68%! Dlaczego w Polsce jest lepiej? Wielu specjalistów social media zapewne będzie zdumionych tak niskim odsetkiem w Polsce. Jako osoba z tej branży doskonale wiem, co to znaczy przechodzić prawdziwą batalię z opornymi klientami, którzy o mechanizmach social media pojęcia nie mają, a w rzeczywistości uważają, że wiedzą wszystko i sami mogą świetnie poprowadzić taką kampanię albo wyznaczyć do tego jakiegokolwiek pracownika z firmy, lub uważają, że social media nie są do niczego potrzebne. Trudno mi nawet powiedzieć, która opcja jest gorsza.
Jeśli bowiem taki dyrektor marketingowy bez żadnego doświadczenia social media sam postanawia prowadzić swój profil na Facebooku, skutki są nierzadko tragiczne. Taka osoba zwykle nie zna specyfiki komunikacji na tym portalu, co wcale nie jest sprawą prostą. W konsekwencji nie umie ani zaangażować fanów, ani stworzyć przemyślanej strategii kampanii, a w przypadku negatywnych opinii strzelają sobie w kolano, kasując wpisy lub kłócąc się z użytkownikami… W wyniku takich działań marka zyskuje sobie wrogów wśród potencjalnych klientów, co nierzadko jest prawdziwym gwoździem do trumny. Wtedy dopiero dyrektor zaczyna myśleć, że może jednak dobrze było zgłosić się do profesjonalnej agencji… niestety za późno.
Jedynie 21% dyrektorów w Polsce deklaruje, że platformy social media są dla nich bardzo ważne w kontakcie i pozyskiwaniu klienta. W tej kwestii jesteśmy w tyle za resztą świata , gdzie tego zdania jest aż 56% z nich. Skąd taki wynik? Wielu polskich dyrektorów to osoby starsze, tradycjonaliści, którzy wciąż wierzą we wiodącą siłę tradycyjnej reklamy w radiu, gazecie, a przede wszystkim – telewizji. I trudno ich przekonać, że współcześnie to jednak reklama na facebooku ma większy sens. Prawdziwa przepaść dzieli nasz kraj od USA, gdzie inwestuje się w reklamę w internecie znacznie większe środki, niż w tradycyjnych mediach. Miejmy nadzieję, że najlepsze przed nami.
mar 12, 2014 0
sty 24, 2014 0
sty 24, 2014 0
sty 24, 2014 0
sty 16, 2014 0