Ostatnia aktualizacja 23 października, 2014 2:03 PM
paź 20, 2011 Pigułka Social Media 0
Kampanie social media wciąż są pożądane przez przedsiębiorców, promowane przez marketingowców i omawiane przez specjalistów. Chociaż pierwszy szał na nie już minął i nie są już otoczone aurą nowości, to popyt na nie wzrasta. Niestety, rosnąca popularność sprawiła, że wiele niedoświadczonych osób prowadzi kampanie w mediach społecznościowych chaotycznie lub nieumiejętnie. Warto zatem przypomnieć sobie pewne żelazne zasady, które wpływają na efektywność kampanii i rozwój promowanej marki.
Dialog jest najważniejszy
Choć powyższe stwierdzenie może wydawać się banalne ze względu na wielokrotne powtarzanie, to w rzeczywistości tak nie jest. Wszyscy zajmujący się kampaniami social media wiedzą, że kluczowym elementem jest całodobowy dialog z klientem, jednak już znacznie mniejsza ilość specjalistów wie, czym tak naprawdę ta specyficzna forma dialogu jest i jak się nią odpowiednio posługiwać. Można by o tym napisać książkę – tyle rzeczy jest do omówienia, które robić należy, a których się nie powinno. Najważniejszą zasadą jest rzetelność i wiarygodność. Nawet, jeśli będziemy stale odpowiadać na pytania i komentarze fanów, systematycznie aktualizować posty i cały czas działać, to i tak nie wzbudzimy stałego zaufania potencjalnych klientów lub je stracimy, jeśli nie będziemy mówić prawdy. Nasze deklaracje muszą znaleźć wyraźne odbicie w rzeczywistości. Krótko mówiąc – realizujmy to, co obiecujemy i chwalmy się tym. Jeśli zauważymy, że klienci są zainteresowani jakimś produktem, który mamy w ofercie, sprowadźmy go jak najszybciej i poinformujmy o tym. Dawajmy do zrozumienia, że zmiany, jakie wprowadzany, są właśnie skutkiem płynnego dialogi z fanami i komunikujmy im o tym.
Dialog + interakcja = sukces
Powyżej opisane metody pokrótce pokazują, że dialog z fanami jest ściśle powiązany z ciągłą interakcją, co wie każda profesjonalna agencja social media. Im większa ilość fanów, tym interakcja taka wymaga większej ilości pracy, tym samym zwiększając jednocześnie szansę na sukces kampanii i wzrost lojalności oraz więzi klientów z marką. Dobrym pomysłem są rozmaite aplikacje i konkursy. Nagradzając klientów, którzy prowadzili z nami interakcję otrzymujemy podwójną korzyść – bezcenny feedback oraz wzrost pozytywnych emocji klienta kojarzonych z naszą marką. Jeśli przykładowo stworzymy aplikację konkursową na nazwę linii naszego nowego produktu obiecując cenną nagrodę (najlepiej w postaci tegoż właśnie produktu), to zaoszczędzimy sami sobie pracy, jaką poświęcilibyśmy na wymyślanie nazwy, zaangażujemy klientów, a nagradzając ich wysiłki nagrodą, zwiększymy wiarygodność naszej marki oraz zaufanie do niej.
Decyzje rodzą się z dyskusji
Obserwując dobrze rozwinięty fanpage naszej marki na facebooku mamy przed oczami narzędzie o potężnym potencjale – coś jakby nieustannie trwający test focusowy, który możemy 24/h obserwować i w nim uczestniczyć. Czyni to z naszej marki niezwykle czuły, wiarygodny radar, nieustannie mierzący zmienne nastroje, preferencje i potrzeby naszych klientów. Pozwala to zaoszczędzić wielu błędnych decyzji i interpretacji, a co za tym idzie – zwiększyć budżet firmy. Jest to niezwykłe ułatwienie w podejmowaniu wielu kluczowych decyzji biznesowych oraz bezcenna podpowiedź, jakie decyzje podjąć, aby były właściwe i odpowiadały rzeczywistym potrzebom klientów. Współtworząc taką markę wraz z klientami, wznosimy firmę na zupełnie nowy poziom interakcji, znacznie intensywniejszy i wyraźniejszy, którego potencjału z pewnością nie można ignorować.
Brak powiązanych wpisów.
mar 12, 2014 0
sty 24, 2014 0
sty 24, 2014 0
sty 24, 2014 0
sty 16, 2014 0