Ostatnia aktualizacja 23 października, 2014 2:03 PM
wrz 15, 2014 Izabela Norek Inne, Nowości 0
Jednym z bardziej udanych pomysłów w aplikacji Foursquare była możliwość zdobywania mayora w miejscach, w których się najczęściej przebywało. Dzięki temu ludzie chętniej się meldowali, a motywowała ich do tego rywalizacja ze znajomymi lub obcymi osobami. Walka o mayora była jednym z ciekawszych realizacji korzystających z mechanizmu grywalizacji. Od kiedy Foursquare postanowił oddzielić część biznesową od tej dla znajomych i podzielił aplikacje na dwie różne, wiele się zmieniło w użytkowaniu aplikacji. Swarm został przeznaczony do korzystania do celów towarzyskich (planowania czasu ze znajomymi), a Foursquare do został przeznaczony do celów biznesowych aplikacji (sprawdzanie lokali, dopasowywanie ich do naszych preferencji). Część osób zniechęciło się do aplikacji Foursquare i przestało z nich korzystać. Niektórzy nawet nie zainstalowali Swarma. A większość tych, którzy się na to zdobyli, zrezygnowała po jakimś czasie z korzystania z aplikacji, najczęściej motywując brakiem potrzeby korzystania z aplikacji.
Ekipa Foursquare dostawała dużo wiadomości od fanów, którzy pisali o tym, jak bardzo lubili zbierać punkty i tytuły mayorów w swoich ulubionych miejscach, więc postanowiła wprowadzić nowy element do aplikacji. Od wersji 1.1 na Androidzie i iOSie będzie można rywalizować ze znajomymi, niezależnie od miejsca, w którym się aktualnie znajdują, o pozycję numer 1 na tablicy (Leaderboard). Rywalizacja będzie się opierać nie o konkretny lokal, a o jego typ np. kawiarnie. Do wygrania jest złota naklejka, którą można dodać do naszego meldunku… 🙂 Nie wiadomo, czy i kiedy aktualizacja będzie dostępna na telefony z Windows Phone.
Czy taki krok pomoże odzyskać część użytkowników? Być może Ci użytkownicy, którzy nie wykasowali aplikacji, zaczną z niej chętniej korzystać, ale raczej Swarmowi nie uda się przekonać do zainstalowania aplikacji osób, które od początku tego nie chciały zrobić. Nadal nie mają wystarczającego powodu. Złota naklejka jest fajna za pierwszym lub drugim razem, ale niekoniecznie będzie w stanie utrzymać zainteresowanie użytkowników przez dłuższy czas.
Korzystacie nadal z Foursquare’a i Swarma?
Żródło: http://blog.foursquare.com/post/96982431128/go-to-coffee-shops-more-than-any-of-your-friends-now
mar 12, 2014 0
sty 24, 2014 0
sty 24, 2014 0
sty 24, 2014 0
sty 16, 2014 0