Ostatnia aktualizacja 23 października, 2014 2:03 PM
kw. 16, 2014 Natalia Gawrońska Facebook, Nowości 0
Zbliża się Wielkanoc, Mark Zuckenberg i spółka postanowili się zabrać za świąteczne porządki w naszych newsfeedach. Facebook zapowiedział cięcie zasięgu w trzech grupach kontentowych: spam, duplikaty i żebrolajki.
W ten sposób mamy oglądać unikalne w miarę możliwości treści, zamiast powtarzających się identycznych linków czy obrazków pochodzących z różnych źródeł. Chodzi przede wszystkim o eliminację memów internetowych. Zdarza się też, że profile wklejają te same informacje kilka razy, licząc, że tym razem zobaczą je inne osoby. Otóż najprawdopodobniej nie zobaczą. Warto pogłowić się nad zmianą linijki copy ponad treścią, a najlepiej jeszcze przedstawić sprawę w zmienionej formie (grafika zamiast linka, itp.).
Algorytm będzie brutalnie wykrywał prośby o lajki i share’y – i to w różnych formach: czy konkursu, czy kotka miauczącego „jestem taki słodki i puszysty, dlaczego mnie jeszcze nie polubiłeś?”. Według ankiety przeprowadzonej przez Facebooka, tego typu treści są o 15% mniej wartościowe od reszty zawartego w profilu kontentu. Stracą na znaczeniu też linki prowadzące do stron zawierających wiele reklam, albo do innych treści niż zapowiadana, czyli facebookowy spam.
Eliminacja tych prostych metod niekoniecznie przełoży się na klęskę firmowych profili. Podobno zmiany mają sprawić, że internauci o 10% rzadziej będą ukrywać pochodzące z nich treści i o 5% częściej klikać w wartościowe linki. Niedawne badania wykazały dominację zdjęć w zakresie aktywizacji społeczności. Trzeba będzie szukać takich fotografii, które nie pojawiły się na tysiącu innych fanpage’y. Zyskają więc pracowici specjaliści, potrafiący zaangażować społeczność rozsądnymi metodami.
źródło: http://newsroom.fb.com/news/2014/04/news-feed-fyi-cleaning-up-news-feed-spam/
mar 12, 2014 0
sty 24, 2014 0
sty 24, 2014 0
sty 24, 2014 0
sty 16, 2014 0