Ostatnia aktualizacja 23 października, 2014 2:03 PM
paź 05, 2011 Pigułka Facebook 1
Pewnie większość spostrzegawczych osób, które mają do czynienia z facebookiem, nie tylko w ramach zabawy po szkole, zauważyła, że w reklamach ADS pojawiły się pewne zmiany. Nie jest to kolejna facebookowa rewolucja, ale z pewnością jest to spore ułatwienie i rozwinięcie funkcjonalności. O samym ustalaniu grupy docelowej dla reklam pisałem już wcześniej, więc dzisiaj wspomnę tylko o nowej funkcjonalności podczas wprowadzania zainteresowań potencjalnego odbiorcy. Do tej pory wprowadzaliśmy tylko konkretne zainteresowania osób, którym będą wyświetlać się nasze reklamy np. wszystkie osoby lubiące Kurta Kobaina i Jenis Joplin.
Zmiana polega na tym, że dzisiaj możemy wybrać czy chcemy wprowadzać wszystkie konkretne zainteresowania jedno po drugim czy wolimy wprowadzić poszczególne kategorie dla zainteresowań naszej grupy docelowej. Aby mieć możliwość wyboru kategorii zainteresowań wystarczy kliknąć w link ” Zmień dobór grupy docelowej na oparty o kategorie ogólne”.
Pierwszy podział kategorii zainteresowań następuje ze względu na „Zajęcia” naszego potencjalnego fana. W tym przypadku możemy wyszczególnić grupę docelową zajmującą się takimi rzeczami jak:
Więc jeżeli tworzymy reklamę np. dla gry na facebooku, wówczas możemy zaznaczyć by wyświetlała się ona osobą, które są przypisane do kategorii „Gry (społecznościowe/online)”.
Druga kategoria zainteresowań to „Biznes/ technologia” a jej podział wygląda następująco:
Ciekawym podziałem charakteryzuje się kolejna kategoria czyli „Wydarzenia”. Tutaj zbyt wielkiego wyboru nie mamy, nie mniej jednak opcje są ciekawe:
Jeżeli więc promujemy sklep z wyposażeniem mieszkania lub zajmujemy się promocją architekta wnętrz to skorzystanie z opcji „niedawna przeprowadzka” zwiększy szansę, że pośród naszej grupy docelowej znajdzie się potencjalny klient. Z drugiej strony to ciekawy pomysł, że facebook bardziej szczegółowo analizuje informacje, które podają użytkownicy.
Jeżeli zmienisz informacje o aktualnym miejscu zamieszkania w swoim profilu to najprawdopodobniej zostaniesz zaklasyfikowany właśnie do grupy „niedawna przeprowadzka”.
Kolejna kategoria to „Status rodziny”. Tutaj także mamy spore pole do popisu, gdyż podkategoriami w tej grupie są opcje:
Chyba nie muszę tłumaczyć, że dobrą opcją dla „sprzedawcy pieluch” będzie dotarcie do grupy: „Rodzice (dziecko: 0-3 lata)” 🙂 Z tym, że nie koniecznie 🙂
Żarty, żartami ale przed nami jeszcze kilka kategorii do omówienia. Kolejną jest podział zainteresowań na „Zainteresowania” (jakkolwiek głupio by to nie brzmiało). Do tej kategorii należą następujące opcje:
Ta kategoria pewnie nikogo nie zaskoczyła. Za to warto jest bliżej przyjrzeć się następnemu podziałowi w kategorii „Telefony”:
Tutaj chyba też zadziałała jakaś głęboka analiza informacji, które facebook otrzymuje od użytkowników. Ta kategoria to z pewnością gratka dla niejednego sprzedawcy oprogramowania i akcesoriów do telefonów komórkowych.
Wartym uwagi podziałem jest z pewnością kolejna kategoria, której możliwości kryją się pod nazwą „Sprzedaż detaliczna/zakupy”. W tym przypadku podział na podkategorie wygląda następujaco:
Jak pewnie zauważyliście, przy pomocy tej kategorii możemy wyłuskać preferencje zakupowe użytkowników portalu. Z drugiej zaś strony zastanawiam się skąd oni wiedzą jakie towary najczęściej kupuję.
Tym sposobem dotarliśmy do ostatniej kategorii jaką jest „Sport”. Z racji na nazwę nie powinny Was chyba zadziwić opcje, które możemy wybrać w ramach tej kategorii. A znalazły się w niej nastepujące sporty:
Oczywiście nie musimy ograniczać się do zaznaczenia jednej opcji. Facebook umożliwia nam dowolne skonfigurowanie kategorii grupy docelowej w zależności od potrzeb. Myślę, że jest to opcja, która poprawi skuteczność marketingu na facebooku jeżeli zostanie umiejętnie wykorzystana.
mar 12, 2014 0
sty 24, 2014 0
sty 24, 2014 0
sty 24, 2014 0
sty 16, 2014 0
Trafiłem tutaj przypadkiem ale widzę bardzo konkretne i ciekawe artykuły 🙂
Reklama facebook ads bije na głowę reklamy google jednak również staje się coraz droższa.