Ostatnia aktualizacja 23 października, 2014 2:03 PM
mar 11, 2014 Izabela Norek Facebook, Nowości 0
Wczoraj Facebook zaskoczył wszystkich i ogłosił kolejną zmianę! Zaledwie kilka dni temu części anglojęzycznych użytkowników Facebooka (US) zmienił się wygląd News Feeda, a już dzisiaj wiadomo, że w ten weekend pojawią się zmiany w wyglądzie fanpage’ów (jak to na Fb, nie wszystkim od razu).
Facebook postanowił podzielić układ profilu na dwie części:
-lewa ma dostarczać wszystkich informacji na temat strony np. adres, godziny otwarcia, mapę, krótki opis, a także zdjęcia czy wideo.
-prawą stronę będą zajmować tylko wpisy fanpage’a (będzie to wyglądać podobnie do profilów użytkowników).
Zmiany dotyczą tylko wersji desktopowej Facebooka, użytkownicy mobilni póki co nie zobaczą żadnych zmian.
Zauważalny jest brak zakładek, które do tej pory było miejscem organizacji konkursów, sposobem na zbiór informacji na temat fanów, a także odsyłania na stronę. Czy to oznacza, że Facebook odbiera pracę twórcom aplikacji?
Obecnie możemy się tylko domyślać. Najprawdopodobniej wśród informacji o stronie znajdzie się odnośnik do aplikacji, tylko jaką będą miały skuteczność? Już teraz sprawdzając, ile osób klika na informacje o stronie wiadomo, że zainteresowanie będzie małe.
W wakacje Facebook wprowadził rewolucyjną zmianę w swoim regulaminie i pozwolił na organizowanie konkursów na tablicy. Ułatwiło działanie małym stronom, a także organizowanie małych konkursów. Łatwiej wypromować post z konkursem niż samą zakładkę.
Za pomocą nieskomplikowanej formy łatwiej skłonić fanów do udziału, niż w przypadku skomplikowanych aplikacji, które wymagają przejścia kilku kroków.
Zmiany czekają również na administratorów stron. Teraz, żeby sprawdzić wyniki kampanii reklamowej czy też podstawowe statystyki, trzeba wejść w Ads Managera lub statystyki profilu, już wkrótce podstawowe dane pojawią się tuż po wejściu na stronę.
Informacje o ilość nieprzeczytanych powiadomień itd. to całkiem przyjemna zmiana. Przyda się do szybkiego sprawdzenia, co dzieje się na stronie. Zmieni się również sposób poruszania po ustawieniach strony. Jeszcze nie tak dawno, musieliśmy się przyzwyczajać do nowych statystyk, a teraz do nowego układu. Wydaje się być bardziej czytelny i wygodny w użytkowaniu.
Facebook skończył już testować nową funkcjonalność „Pages to Watch” i teraz już wszyscy administratorzy będą mogli z niej korzystać. Poza sprawdzeniem najpopularniejszych postów, można sprawdzić procentowy wzrost liczby fanów, opublikowanych wpisów w danym tygodniu czy też zsumowaną liczbę interakcji.
W tym tygodniu zaczynają się znaczące zmiany na Facebooku. Jaki będzie ich odbiór przez użytkowników? Ciężko przewidzieć reakcję fanów, na pewno zmiana nie będzie odebrana bezboleśnie. Zawsze narzekamy na wszystkie większe zmiany… 😉 Kontrowersyjne jest też udostępnianie zmian „w partiach”, a nie od razu wszystkim użytkownikom, jak to się stało np. na Google+, podczas zmiany layoutu serwisu.
Źródło: https://www.facebook.com/business/news/A-Streamlined-Look-for-Pages
mar 12, 2014 0
sty 24, 2014 0
sty 24, 2014 0
sty 24, 2014 0
sty 16, 2014 0