Ostatnia aktualizacja 23 października, 2014 2:03 PM
lis 14, 2013 Patryk Szmidt Facebook 0
Najbardziej znany portal społecznościowy na świecie postanowił zmienić popularny przycisk “Lubię to”. Teraz łapkę z wysuniętym kciukiem, zastąpiła ikona “f”, mocno nawiązująca do portalu Marka Zuckerberga.
Przycisk “Like” czyli po polsku “Lubię to”, zamieszczony jest na 7,5 mld stron internetowych i wyświetlany 22 mld razy w ciągu dnia. Liczby te pokazują, że zmiana wyglądu nawet tak nie dużego dodatku wymaga intensywnej i przemyślanej pracy. Zajęto to 6 miesięcy! Nie ma co się dziwić, ponieważ dostosowanie przycisku do tak wielu rodzajów stron internetowych, nośników wyświetlania oraz rodzajów monitora, wymaga wielu testów.
Wraz ze zmianą łapki na “f”, Facebook postanowił nadać również nowy wygląd ikonie przycisku “podziel się” (share). Zmienione kolory mają być bardziej widoczne dla użytkowników. Według badań, które przeprowadził Facebook, zmiana wyglądu cieszy się większą liczbą kliknięć w przyciski. Powodem przeprojektowania może być również chęć dostosowania ich do ekranów o lepszej rozdzielczości, których na rynku jest coraz więcej.
„Wprowadzamy nowy projekt przycisków „Lubię to” i „Udostępnij”, aby pomóc ludziom w dzieleniu się fajnymi treściami w Internecie. Już zauważamy wzrost sympatii do przycisków, które w kolejnych regionach będą pojawiać się przez następnych kilka tygodni. Jeśli korzystasz ze starego przycisku „Lubię to” zostanie on automatycznie zaktualizowany do nowej wersji. Uczyniliśmy też łatwiejszym ustawienie obok siebie przycisków „Lubię to” i „Udostępnij”” – można przeczytać na blogu Facebooka.
Zmiana przycisków na stronach internetowych zostanie przeprowadzona automatycznie, kolejno w poszczególnych regionach świata. Czy Waszym zdaniem jest to pierwszy krok Facebooka w kierunku wizualnych zmian? Zmienilibyście coś jeszcze w wyglądzie?
Źródło:
http://techmarketingbuffalo.com/
https://developers.facebook.com/blog/
mar 12, 2014 0
sty 24, 2014 0
sty 24, 2014 0
sty 24, 2014 0
sty 16, 2014 0