Ostatnia aktualizacja 23 października, 2014 2:03 PM
lis 15, 2013 Izabela Norek Nowości, Twitter 0
Ostatnia wpadka Narodowego Banku Polskiego sprawiła, że zaczęłam się zastanawiać nad etykietą Social Media Managera. Czy my, pracujący na fejsie czy też administratorzy innych kanałów, mamy prawo do własnego zdania? 😉
Administrator konta Narodowego Banku Polskiego zapomniał się przełączyć z konta prywatnego na firmowe i napisał wyjątkowo obraźliwego tweeta do Jarosława Kuźniara, który pisał o zbliżającym się wywiadzie z Krzysztofem Boskiem. Po 11 listopada przestrzeń publiczna wrze, scena polityczna coraz bardziej dzieli Polaków, więc nie dziwi emocjonalne podeście do tematu. Każdy z nas ma prawo do własnych opinii, ale czy powinien je wygłaszać w przestrzeni publicznej?
W tym przypadku, nic strasznego by się nie stało, gdyby administrator napisał neutralną opinię. Zdążyłby ją skasować i nikt nie dowiedziałby się o jego pomyłce. Stało się inaczej, opinia była na tyle wyrazista, że poszła w świat i błędu nie dało się tak łatwo naprawić.
Dodatkowo dochodzi kwestia, czy pracownik NBP powinien korzystać z prywatnego twittera w trakcie pracy? Wydaje się, że w tym przypadku zawiodły pewne standardy pracy w Social Mediach. Musimy pamiętać, że to jacy jesteśmy prywatnie, wpływa na to, co prezentujemy na kanałach, którymi się opiekujemy. Każdy ma prawo do własnej opinii, ale zanim „zostawisz” ją w sieci, przemyśl czy ta opinia Ci nie zaszkodzi.
3 podstawowe zasady, o których powinien pamiętać Social Media Manager:
1. Przeczytaj 2 razy, zanim wyślesz. 😉
2. Bądź cierpliwy. Klienci są różni, ale poziom obsługi zawsze powinien być na najwyższym poziomie.
3. Pamiętaj, że piszesz w imieniu klienta, a nie swoim.
Co dodalibyście do tej listy?
mar 12, 2014 0
sty 24, 2014 0
sty 24, 2014 0
sty 24, 2014 0
sty 16, 2014 0